Tilgå JS variable i andre frames
Fra : Allan E

Dato : 22-01-02 16:41

Hej..

Jeg sidder og overvejer om det er muligt at tilgå en variabel på en anden
side ser er loaded i det samme frameset??

Fx hvis jeg har 2 frames "left" og "right", og left.html indeholder en
javascript variabel, eller evt et 'hidden field'.
Kan jeg så på nogen måde tilgå denne variabel eller field fra right.html,
via et andet javascript:
noget a la: parent.left.document.[varabelnavn] ???

Mvh

Allan

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-01-02 08:34

"Allan E" <this@email.nogood.000> wrote in message
> Fx hvis jeg har 2 frames "left" og "right", og left.html indeholder en
> javascript variabel, eller evt et 'hidden field'.

Hvis vi snakker et hidden field kan du gøre sådan her:

parent.left.document.formnavn.hiddenfeltnavn.value;

Ellers kan du lave en funktion på siden left som returnerer variablens værdi
sådan her:

function showmevar(){
return varnavn;
}

og så kalde den fra right sådan her:

document.write("I den anden frame er der en variabel der indeholder
følgende: " + parent.left.showmevar());

--
Jakob Andersen

Fra : Allan E

Dato : 23-01-02 14:37

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message news:a2lot2$4ab$1@news.cybercity.dk...
[snip]
> [...]
> }
>
> og så kalde den fra right sådan her:
>
> document.write("I den anden frame er der en variabel der indeholder
[/snip]

Takker, det var lige det jeg havde i tankerne

Allan