XP's egen firewall + Bredbånd ADSL
Fra : Jimmy Hansen

Dato : 22-01-02 12:42

Nogen der har erfaringer mht. Windows XP's indbyggede Firewall funktion, og
TeleDK's Bredbånd ADSL. Er sikkerheden god nok?

Mvh. Jimmy

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 22-01-02 13:49

"Jimmy Hansen" <ocp@post1.tele.dk> writes:

>Nogen der har erfaringer mht. Windows XP's indbyggede Firewall funktion, og
>TeleDK's Bredbånd ADSL. Er sikkerheden god nok?

Det kommer unægteligt an på, om man sætter den ordentligt op.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jimmy Hansen

Dato : 22-01-02 14:12

Hej Klaus.

Hvis man antager, at den installeres som standard, så vidt jeg kan se, er
ingen af felterne afkrydset, så der må være lukket helt af for indkommende
trafik, eller har jeg misset noget vitalt et-eller-andet sted ?

Mvh. Jimmy

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 22-01-02 15:02

> [...]

>ingen af felterne afkrydset, så der må være lukket helt af for indkommende
>trafik, eller har jeg misset noget vitalt et-eller-andet sted ?

No idea.

Men umiddelbart tror jeg, den er pivåben til at starte med. Jeg har
da ikke haft problemer med at snakke med mine egne XP'er derhjemme.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-01-02 13:59

"Klaus Ellegaard" skrev:

> Men umiddelbart tror jeg, den er pivåben til at starte med. Jeg har
> da ikke haft problemer med at snakke med mine egne XP'er derhjemme.

Næh - jeg vil tro, at den er lukket som standard ?

Da jeg satte en FTP-server op, så kunne man ikke komme ind på den før jeg
havde åbnet for FTP adgang - og der var alle felter blanke, om man skulle
markere de "ting" der skulle have adgang........

Men om firewall'en er noget værd ved jeg ikke........

Email: jan@jve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Per Kristensen

Dato : 28-01-02 11:41

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> wrote in message

> Næh - jeg vil tro, at den er lukket som standard ?

XP's firewall funktion er IKKE aktiveret som default. Man skal selv slå den
til!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-01-02 22:41

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
> XP's firewall funktion er IKKE aktiveret som default. Man skal selv
slå den
> til!

Er den ikke slået til på Home-versionen som standard?

Fra : FH

Dato : 29-01-02 01:22

On Mon, 28 Jan 2002 22:40:52 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Er den ikke slået til på Home-versionen som standard?

Ikke på de 2, jeg har haft "rodet" med

--
Flemming H.
Remove 2 spaces in mailadress

Fra : [: Cum get som' :]

Dato : 22-01-02 16:36

"Jimmy Hansen" <ocp@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der har erfaringer mht. Windows XP's indbyggede Firewall funktion,
og
> TeleDK's Bredbånd ADSL. Er sikkerheden god nok?

Dette er IKKE en Windows XP support gruppe

Fra : JK

Dato : 24-01-02 09:16

"[: Cum get som' :]" <puttitat@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Dette er IKKE en Windows XP support gruppe

nej, du har ret - kun 2k'ere +måske 98'erne har adgang....indlæg fra andre
OS'er bedes henvist andetsteds - hvor det så må være...

/JK

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-01-02 09:35

Thu, 24 Jan 2002 09:15:52 +0100, skrev "JK" <dempsey@email.dk>:

>nej, du har ret - kun 2k'ere +måske 98'erne har adgang....indlæg fra andre
>OS'er bedes henvist andetsteds - hvor det så må være...

Til dette spørgsmål havde news:dk.edb.sikkerhed og
news:dk.edb.system.ms-windows været de rigtige grupper - også,
hvis det havde været andre windowsversioner.

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på