VPN forbinder ikke :(
Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 22-01-02 12:18

Hejsa,

Jeg roder med et problem der er rigtigt irriterende. Jeg har en Lasat-25 (nu
Eicon) til at sidde på en ADSL fra teledanmark.

Når jeg fra en klient der via sin ISP er på nettet forsøger at komme ind,
får jeg blot at vide at VPN-boksen ikke svarer.

Der er bestilt ekstra IP fra TeleDK - og det ene offentlige IP natter
direkte til VPN-boksens private IP, 192.168.1.100

Er ovenstående korrekt - jeg bliver mere og mere i tvivl. I webinterfacet på
VPN-boksen har jeg sat private IP til 192.168.1.100 med subnet 255.255.255.0
og den public ip på xxx.xxx.xxx.155 (det er den der nattes ind) - subnet
255.255.255.252 og gateway til xxx.xxx.xxx.153. Det er det jeg kan få ud af
diverse "how-to's" osv...

Men er ovenstående nogenlunde rigtigt, og hvorfor dælen kan jeg ikke komme i
kontakt med safepipen?

Gode råd, links osv. modtages meget gerne. Jeg har støvsuget eicons egen
side.

På forhånd tak!

/Kasper

Fra : Lars Møller

Dato : 22-01-02 23:16

Hej

Nu er jeg ikke Safepipe ekspert, men supporter den UDP encapsulation. ?

I modsat fald skal du jo have en "ægte" NAT, eller en router med IPSEC
"awareness"

Deler din Safepipe ikke intern adresse: 192.168.... ud når tunnelen
etableres?

Er løsningen ikke nærmest (med Safepipe) af du skal benytte en offentlig
IP-adresse på den maskine der er VPN klient for at få tingene til at virke?

Mvh

Lars

Lars P. Møller

Kongevejen 20
Endelave
8700 Horsens
Tlf. 29 48 06 38 - 75 68 94 14
mailto://larsmo@post3.tele.dk
http://www.wmsecurity.dk

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 23-01-02 02:38

Hej Lars,

> Nu er jeg ikke Safepipe ekspert, men supporter den UDP encapsulation. ?

Godt spørgsmål - det ved jeg ikke....

> I modsat fald skal du jo have en "ægte" NAT, eller en router med IPSEC
> "awareness"

Jeg synes ikke jeg kan vælge hvilken tunnel jeg vil lave...kunne man ikke
vælge noget andet end IPSec ??

> Deler din Safepipe ikke intern adresse: 192.168.... ud når tunnelen
> etableres?

Forbindelsen opstår aldrig. VPN-klienten melder bare tilbage, at der ikke er
noget svar fra VPN-boksen :(

> Er løsningen ikke nærmest (med Safepipe) af du skal benytte en offentlig
> IP-adresse på den maskine der er VPN klient for at få tingene til at
virke?

Jo, I det token som SafePipe laver til hver bruger ligger den offentlige IP
nedfælldet. Så hvis det er det du mener, så er det allerede som så....

Flere bud?

/Kasper

Fra : Lars Møller

Dato : 23-01-02 23:06

Kasper Carøe Olsen wrote:

>Hej Lars,

>Godt spørgsmål - det ved jeg ikke....

Jeg legede med Safepipe engang i dens vorden, og blev så slemt skuffet

Jeg har fundet dette link, kan det hjælpe??

http://www.eicon.com/support/helpweb/safepipe/natr.htm

Lars P. Møller

Kongevejen 20
Endelave