Php-script afvikles ved mail modtagelse
Fra : Martin Skou Andersen

Dato : 22-01-02 10:35

Davs NG...
Jeg har installeret php med imap understøttelse, og så var det jeg tænkte
om det var muligt at gører sådan at når man modtog en mail på en bestemt
email adresse, så fik man et php-script til at kører. Dvs. at der i mailen
er nogle informationer som så php-scriptet skal hive ud og gemme i
databasen.
Er der nogen der kender til det?

Er der andre måder at løse problemet på?

Mvh. Martin Skou

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-01-02 10:37

Martin Skou Andersen skrev:

> [...]
> bestemt email adresse, så fik man et php-script til at kører. Dvs. at
> der i mailen er nogle informationer som så php-scriptet skal hive ud og

http://mbn.dk/PHP/email/

Jeg er dog ikke sikker på, at IMAP-funktionerne er til meget hjælp i det
her tilfælde. Måske kan de nye mailparse-funktioner bruges?

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Morten Winther

Dato : 22-01-02 10:40

"Martin Skou Andersen" <skou@fys.ku.dk> wrote in message
> [...]
> email adresse, så fik man et php-script til at kører. Dvs. at der i mailen
> er nogle informationer som så php-scriptet skal hive ud og gemme i

Sikkert gjort før, så søg på google:

http://groups.google.com/groups?q=stdin+php+mail+dk&hl=da&sa=N&tab=wg

/ morten

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-01-02 11:43

> [...]
> om det var muligt at gører sådan at når man modtog en mail på en bestemt
> email adresse, så fik man et php-script til at kører.

Der er to muligheder:

1) Få din mailserver til at starte php-scriptet

2) Start phpscriptet periodisk (fx. hvert 5. minut), og lad det se om der er
kommet emails.

1'eren er klart det bedste, hvis du har muligheden.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Martin Skou Andersen

Dato : 22-01-02 17:03

> Der er to muligheder:
>
> 1) Få din mailserver til at starte php-scriptet

Ja det har så fået gjort nu..
Php-scriptet bliver kørt men emailen bliver ikke åbnet...
Jeg har installeret postfix på systemet.
Jeg har både prøvet at tilføje en ny
bruger til systemet og oprette en forward fil, som forwarder til
php-scriptet. Og så har jeg også prøvet at oprette et alias til
php-scriptet.
Begge metoder virker. Men emailen bliver ikke åbnet.

-----------------
..forward
--
"|/sti/til/php-script"
---------

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-01-02 17:59

> Ja det har så fået gjort nu..
> Php-scriptet bliver kørt men emailen bliver ikke åbnet...

Hvad sker der helt præcist?
Siger den "Emailen kunne ikke åbnes..."? Det kan du vel ikke se, vel?

I stedet for bare at køre die() med en streng, så kan du gemme beskeden i en
fil, eller sende den pr. mail:

function fejl($string) {
mail('din@email', 'Fejl', $string);
// eller:
fopen... (med 'a')
fwrite...
fclose...
}

> !#/usr/bin/php -q
#!...

I øvrigt må du gerne lige klippe det væk, du ikke svarer på. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Martin Skou Andersen

Dato : 22-01-02 19:06

> Hvad sker der helt præcist?
> Siger den "Emailen kunne ikke åbnes..."? Det kan du vel ikke se, vel?

Hmmm jo kan godt se det... Brugte i stedet die(fwrite($log_fil,"Kunne
ikke åbnes"))...

Men en anden ting er at det virker nu...
Jeg har i stedet for /dev/stdin brugt php://stdin og så virker det...
Tak for hjælpen NG...

Mvh. Martin Skou