Fast IP på BoomTown ADSL
Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 22-01-02 10:00

Er der nogen her i gruppen der kan give et fornuftigt
bud på hvornår det vil være muligt for TeleDK at
levere den faste IP som hører med til abonnementet?

Da BoomTown ADSL salget åbnede i starten af
november, sagde TeleDK at de arbejde på sagen.
Hvor længe kan det tage dem???

Det er trods alt en del af deres produkt (står i mine
abonnementspapirer) - dvs. at jeg betaler for noget
jeg ikke får!

Med venlig hilsen
Rolighed

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 22-01-02 11:00

"René Rolighed Christensen" <rene@nospam-integrator.dk> wrote in message
> Er der nogen her i gruppen der kan give et fornuftigt
> bud

Buddet bliver nok bedre hvis du spørger i en af tdc's interne grupper...

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 22-01-02 11:23

"Flemming Lynggaard" <edbmongol@edbmongol.dk> wrote in message

> "René Rolighed Christensen" <rene@nospam-integrator.dk> wrote in message
>
> Buddet bliver nok bedre hvis du spørger i en af tdc's interne grupper...

I know... Men dem har jeg ikke adgang til herfra hvor jeg sidder.
Og det kunne også være at der var nogen der går og venter med
at bestille indtil den faste IP er på plads - og derfor også gerne
vil vide hvad svaret er?

...Og mon ikke der skulle sidde en TeleDK mand og lytte med her i gruppen?

Cheers
Rolighed

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 22-01-02 21:34

> ..Og mon ikke der skulle sidde en TeleDK mand og lytte med her i gruppen?

Helt sikkert, og holder sin mund ang dette..

Fra : Thomas Olesen

Dato : 22-01-02 21:43

On 22 jan 2002 Flemming Lynggaard wrote:

> Helt sikkert, og holder sin mund ang dette..

Nope - Hvorfor skulle man det? Der står jo at fast IP er indeholdt i
abonnementet jvf. http://boomtown.net/download/Produktblad_BT_ADSL1.5.doc

--
Thomas Olesen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 23-01-02 10:42

"Thomas Olesen" <thol_spamspameggandnospam_@mail.dk> wrote in message
> On 22 jan 2002 Flemming Lynggaard wrote:
> Nope - Hvorfor skulle man det? Der står jo at fast IP er indeholdt i
> abonnementet jvf. http://boomtown.net/download/Produktblad_BT_ADSL1.5.doc

Ja det står der men det var jo heller ikke det spg gik på vel..

Fra : Thomas Olesen

Dato : 22-01-02 21:38

On 22 jan 2002 René Rolighed Christensen wrote:

> [...]

Uden garanti, så vil jeg give dig et rigtigt godt gæt - 1. februar.
Man er så heldig at deltage i et testprojekt på Boomtown - Fast IP mums
det spiller max.
Ifølge dem der har sat testen i gang, så lanceres projektet d. 1. februar
(stadig uden garanti).

> ..Og mon ikke der skulle sidde en TeleDK mand og lytte med her i
gruppen?

Lytte lytte - Jo der var da en TDC Internet mand her.

Håber det gav lidt indsigt.

--
Thomas Olesen

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 23-01-02 12:07

> [...]
> (stadig uden garanti).

> gruppen?
>
> Lytte lytte - Jo der var da en TDC Internet mand her.

Tak skal du ha' Thomas.

Rart at høre at der højst sansynligt ikke er vildt længe til den Faste IP
skulle kunne leveres!

Cheers
Rolighed

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 26-01-02 03:38

"René Rolighed Christensen" <rene@nospam-integrator.dk> skrev i en
meddelelse news:PQw38.50$022.2458@news.get2net.dk...
> Rart at høre at der højst sansynligt ikke er vildt længe til den Faste IP
> skulle kunne leveres!

Ifølge http://www.boomtown.net/articles/art.view.php?id=34639 skulle datoen
nu være officiel. Vil foregå via http://eservice.opasia.dk

Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Thomas Olesen

Dato : 22-01-02 21:46

On 22 jan 2002 René Rolighed Christensen wrote:

> Det er trods alt en del af deres produkt (står i mine
> abonnementspapirer) - dvs. at jeg betaler for noget
> jeg ikke får!

Mon ikke man kan få det krediteret (jeg giver ikke nogen garanti)? Ring
evt. til dem du har købt det af (3*8031).

--
Thomas Olesen

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 23-01-02 12:10

> Mon ikke man kan få det krediteret (jeg giver ikke nogen garanti)? Ring
> evt. til dem du har købt det af (3*8031).

Nåh - næh... Det tror jeg vist ikke rigtigt kan betale sig.
Den smule kreditering du måske vil kunne opnå er vist ikke tiden værd!?!
Det var mere rent principielt, at jeg synes jeg snart burde ha' min faste IP
når jeg nu betaler for den.

Cheers
Rolighed

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 23-01-02 14:16

"René Rolighed Christensen" <rene@nospam-integrator.dk> skrev i en
meddelelse news:FSw38.51$022.2450@news.get2net.dk...

> Det var mere rent principielt, at jeg synes jeg snart burde ha' min faste
IP
> når jeg nu betaler for den.

Det kunne jo også tænkes, at man valgte netop det produkt fremfor andre,
fordi man fik 'fast IP'.

--
Mvh HAA

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 24-01-02 14:58

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> Det kunne jo også tænkes, at man valgte netop det produkt fremfor andre,
> fordi man fik 'fast IP'.
>
> --
> Mvh HAA

Jamen jeg valgte faktisk koberteringen fra Pro@ccess til BoomTown ADSL for
den fast IP's skyld (nåja, og den billige pris)...
Indtil nu har jeg klaret mig med at holde forbindelsen åben, og har kun
skullet opdatere DNS 2 gange!

Cheers
Rolighed

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-01-02 20:21

"René Rolighed Christensen" <rene@nospam-integrator.dk> skrev i en
meddelelse news:grU38.70$l43.2782@news.get2net.dk...

Der er da også fast IP på P@

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Rasmus_T

Dato : 23-02-02 20:05

Du kan få Boomtown adsl med fast ip NU. Jeg er også selv konverteret fra
pro@ccess så det er jo skønt :)tive = 1net.dk>ed

http://www.kandu.dk/

Fra : TBC

Dato : 23-02-02 22:25

"Rasmus_T" <Rasmus_T.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan få Boomtown adsl med fast ip NU. Jeg er også selv konverteret fra
> pro@ccess så det er jo skønt :)tive = 1net.dk>ed

Yep, det er svært at komme udenom at BoomTown er TDC's stærkeste produkt til
private ifht konkurrencen. Sært at man aldrig ser det videre promoveret. -
Det er da langt mere "ultimativt" end så meget andet man tudes øjne og ører
fulde af fra TDC.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-02-02 23:37

On Sat, 23 Feb 2002 22:25:26 +0100, TBC wrote:
> [...]
> Det er da langt mere "ultimativt" end så meget andet man tudes øjne og ører

Forskellige kunder forskellige behov, BB|ADSL er simplere at sætte op,
og så vidt jeg ved mere populært ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : TBC

Dato : 24-02-02 03:26

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> On Sat, 23 Feb 2002 22:25:26 +0100, TBC wrote:

> Forskellige kunder forskellige behov, BB|ADSL er simplere at sætte op,
> og så vidt jeg ved mere populært ...

Og KENDT ikke mindst ! (Hvilket vel igen har at gøre med markedsføring)

Hmm, men lad mig iøvrigt lige se hvad der for mig lyder som det objektiv
stærkeste TDC produkt ?

512/128 (ialt 640 kbps) til 435,- kr (Netexpress eller BB fratrukket telefon
abb.) og en hastighedkonfig som hos konkurent kan fås til 395,.- kr
....eller 512/512 (ialt 1024 kbps og incl fast IP) til 475,- kr. og en
hastighedskonfiguration som det hos den billigste konkurent kun kan fås til
min. 495,- kr. eller derover

Jo, jeg vil mene at Boomtown er et stærkt produkt, og det eneste hvor TDC
skiller sig ud fra konkurenterne og giver dem høvl på prisen.

Du har naturligvis ret i at der er forskellige behov, mange har slet ikke
behov for 512 nogen af vejene. (Men en del har dog egensindigt 'behov' for
at få mest for pengene). Og der undrer jeg mig egentligt lidt over at man
nærmest har gemt eller glemt det stærkeste produkt ifht konkurenterne hvad
angår eksponering, som der til gængæld ikke mangler noget af mht BB.

Måske er det den samme mekanik som når mange forbliver i Den Danske bank
eller Nordea, selvom man kan få mere for pengene andre steder. - Begger
banker er kendte og eksponerer sig til stadighed progressivt, Så for
forbrugeren er det på samme tid både nemt OG kendt. Den Danske bank og
Nordea tjener så samtidig mange rare penge imens, ved at tage mere for
mindre.

TBC

Fra : Jesper Skriver

Dato : 24-02-02 15:44

On Sun, 24 Feb 2002 03:25:50 +0100, TBC wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Og KENDT ikke mindst ! (Hvilket vel igen har at gøre med markedsføring)

Mit gæt er at årsagen til at BB|ADSL er så populært, er at det er uhyre
nemt at bruge, tænd windows maskinen, og det virker.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : TBC

Dato : 25-02-02 18:29

> Mit gæt er at årsagen til at BB|ADSL er så populært, er at det er uhyre
> nemt at bruge, tænd windows maskinen, og det virker.

Det gælder da vel i alt væsentligt alt den DSL der er på markedet, når først
det er forbundet fysisk og evt sat op på maskinen (hvis modem), ...eller ?

Personligt kender jeg kun Tiscali's og TDC's produkter, men CC's er vel
meget lig Tiscali's eftersom meget at hardwaren går igen ?

TBC

Fra : Jesper Skriver

Dato : 25-02-02 18:49

On Mon, 25 Feb 2002 18:28:54 +0100, TBC wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Det gælder da vel i alt væsentligt alt den DSL der er på markedet, når først
> det er forbundet fysisk og evt sat op på maskinen (hvis modem), ...eller ?

På BB|ADSL er der netop ikke noget der skal konfigureres på maskinen, da
DHCP er default.

> Personligt kender jeg kun Tiscali's og TDC's produkter, men CC's er vel
> meget lig Tiscali's eftersom meget at hardwaren går igen ?

Ja, de vil jeg også tro.

Deres router produkter kører sikkert også DHCP, men så har man NAT
problematikken, hvor visse programmer ikker virker, det problem er der
ikke med BB|ADSL.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : TBC

Dato : 26-02-02 00:35

> [...]

> Deres router produkter kører sikkert også DHCP, men så har man NAT
> problematikken, hvor visse programmer ikker virker, det problem er der

Det er jo gode argumenter til hr og fru Jensen, men jeg tror nu ikke at det
alene er hvad der gør produktet så populært. Det er jo langt fra alle der
ved at det forholder dig sådan rent teknisk blandt målgruppen. (Jeg var da
f.eks ikke bekendt med at man var lykkeligt fri for NAT med BB (Hvordan
skulle en almindelig dødelig vide hvordan hardwaren er konfigureret), men
tænker jeg mig om, så forstår jeg da omvendt bedre snakken om 2 eller flere
IP addr til produktet. - Troede udelukkende at det var for at billiggøre
produktet til kunder der ikke behøvede eller gad at spilde penge på en
router til "fars" pc og "juniors" pc.

Min bror bliver også glad når jeg kan fortælle ham at han bliver fri for NAT
når har får BB installeret, det er han heller ikke umiddelbart klar over. Så
må han nøjes med at ærge sig over den lave upload der er den eneste han har
mulighed for at få, grundet de konfigurationer der findes i samspil med hans
afstand til centralen.

Men han har fået besked om at der skulle være planer om "frie
konfigurationsmuligheder" ligesom hos Tiscali engang i nær fremtid. Endnu en
ting der taler endog meget godt for BB produktet, der hidtil har været
plaget af meget ringe upload. (Grunden til at jeg som online spiller
oprindeligt valgte en anden ISP)

Men stadig: Hvor F***** er Boomtown gemt hen ifht TDC's eksponeringer ?

TBC