SOLTEK SL-75KAV ? OK eller ...
Fra : Jacob Samsø

Dato : 22-01-02 08:12

Hejsa
Jeg har en gammel AMD 550 Mhz. pc'er, som jeg vil udvide med en AND DURON
1000 - Og har så fundet et billigt motherboard som hedder SOLTEK SL-75KAV
ATX.
På edbpriser.dk kan man læse en dansk test af det, hvis man vælger det der
hedder SL-75KAV-X ATX jeg ved ikke hvad det X betyder og hvad forskellen er!
Er det er OK motherboard ? eller et det noget skrammel (prisen taget i
betragtning - jeg plejer at købe ABIT/ASUS)?
Jeg kan huske noget om at de gamle AMD 600+ Mhz cpu'er skulle have en god
stabil strømforsyning på 300 W - er det stadig samme problem? Min nuværende
er en ATX250-1 med max output på 250W.
Og hvad med rammen ? jeg går ud fra at jeg skal bruge PC133 ?

Mvh.
Jacob

Fra : SA

Dato : 22-01-02 08:19

Du kan roligt købe et Soltek 75KAV - et meget stabilt bundkort. Forskellen
på KAV og KAV-X er, at X modellen har indbygget noget "tale-pjat" i
forbindelse med f.eks. fejl på RAM. Efter min mening noget værre pop, og
ikke noget der er værd at betale for!
Me hensyn til RAM, så kan du selv bestemme om du vil anvende PC133. KAV'en
kan både benytte PC100 og PC133.

/SA

Fra : Jacob Samsø

Dato : 22-01-02 08:25

Hej SA
Tak for svaret - Hvad med strømforsyningen - er den OK ?
Mvh.
Jacob

Fra : Mogens

Dato : 22-01-02 08:57

On Tue, 22 Jan 2002 08:24:38 +0100, "Jacob Samsø"
<nospam_JS@danfoss.dk> wrote:

>Hej SA
>Tak for svaret - Hvad med strømforsyningen - er den OK ?

Hej

Jeg er enig med SA. Det er et rigtigt godt bundkort. Jeg bruger
det selv i 2 maskiner.

Du bør nok skifte strømforsyningen ud med mindst en på 300W.
En 300W noname PSU kan fås fra omkring 300 kr så det er
da til at overkomme

Mvh Mogens

Fra : MiN

Dato : 22-01-02 21:04

"Jacob Samsø" <nospam_JS@danfoss.dk> skrev i en meddelelse
> Hej SA
> Tak for svaret - Hvad med strømforsyningen - er den OK ?

Den burde også være iorden, jeg kører med en 235 til min duron 800 med
2xcdrom 2xhd + 3 pcikort og et agpkort.

// Marc

Fra : Søren Christensen

Dato : 23-01-02 10:52

> på KAV og KAV-X er, at X modellen har indbygget noget "tale-pjat" i
> forbindelse med f.eks. fejl på RAM. Efter min mening noget værre pop, og
> ikke noget der er værd at betale for!

Hørt!

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 24-01-02 20:38

In article <3c4d10cb$0$80519$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
nospam_JS@danfoss.dk says...
> [...]
> er en ATX250-1 med max output på 250W.
> Og hvad med rammen ? jeg går ud fra at jeg skal bruge PC133 ?

Hvad med et ECS (SiS735)bundkort i stedet? Det har support for både DDR- og
SDRAM, hvilket kan hjælpe til at give dig en mere flydende overgang fra SD til
DDR, hvis du vælger at gå den vej på et tidspunkt.

Jeg har selv bygget en computer med netop det bundkort som rygrad og det virker
bare! :)

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Peter Jespersen

Dato : 24-01-02 21:16

Søren 'Mufoxe' Lund Jensen wrote:

> In article <3c4d10cb$0$80519$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> nospam_JS@danfoss.dk says...

Det er et udemærket bundkort, VIA KT133A baseret....var et af de
allerbedste da det kom frem og ja PC133 SDRAM

> Hvad med et ECS (SiS735)bundkort i stedet? Det har support for både DDR-
> og SDRAM, hvilket kan hjælpe til at give dig en mere flydende overgang fra
> SD til DDR, hvis du vælger at gå den vej på et tidspunkt.

Et SiS735/745 er idag nok et bedre valg, har ej heller de samme
børnesygdomme som Intel og VIA chipsets....

--
Live long and prosper...