chieftec strømforsyning
Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 21-01-02 23:50

Hej,
Jeg overvejer et chieftec kabinet, men ved ikke om jeg skal forsøge at få
det uden den normale strømforsyning og så købe en anden.

Så jeg ville høre om der var nogle der havde erfaringer med kvaliteten af
det? Og om hvor meget det larmer? Dette være både blæseren, som hvor meget
det larmer ellers, mit nuværende codegen larmer nemlig meget i summen, så
det kan ikke betale sig at skifte blæseren deri til en low-noise og hvis det
samme problem eksisterer ved chieftec'en så gider jeg slet ikke have det.
Der er måske nogle der har modificeret den med en papst blæser, som kan
udtale sig om det her?

mvh
Lasse

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-01-02 11:45

Jeg tror faktisk ikke at Chiftec laver strømforsyninger!

Normalt er det forhandleren der sætter en i, og så bliver det svært at
udtale sig om den du har tænkt dig at købe, thi hver forhandler har deres
strømforsyning.

Mit Chiftec kabinet er købt hos proConsult og har en klippestabil
strømforsyning og den er oven i købet ret støjsvag. Det er IKKE den samme
strømforsyning som fx Midtdata sætter i deres kabinetter.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : TDA

Dato : 22-01-02 12:15

Jeg har selv et Chieftec kabinet og PSU blæseren støjer overhovedet ikke.
Man skal have hovedet helt hen til den for at høre den.

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 22-01-02 12:36

Hej
Jeg har også et ChiefTec kabinet. Jeg købte kabinettet da jeg havde hørt et
der var yderst støjsvagt. Jeg har været ved at skifte diverse blæsere ud til
low noise og mangler nu kun strømforsyningen, så jeg må nok konkludere at
jeg ikke var en af de heldige der fik sat en low noise strøm forsyning i.
Jeg vender nok tilbage med resultatet når jeg engang får taget mig sammen
til at installere low noise blæsere i strømforsyningen.

Mvh
Thorbjørn

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 22-01-02 13:47

> Jeg overvejer et chieftec kabinet, men ved ikke om jeg skal forsøge at få
> det uden den normale strømforsyning og så købe en anden.

Jeg går med de samme overvejelser...

Ved du hvor man kan købe Chieftech DX-01BD eller Antec SX1030B uden
strømforsyning?

Claus

Fra : -=Madsen=-

Dato : 22-01-02 14:21

<----------->
<----------->

www.mm-data.dk

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 22-01-02 16:55

Tjah med kun 250,- kr i afslag ved at droppe PSU'en (Antec SX1030B) er min
konklusion følgende:

Enten er det en tæskedårlig PSU - Men det hænger ikke sammen med Anandtech's
test http://www3.anandtech.com/showdoc.html?i=1128&p=1

Eller også får man bare en fin PSU næsten forærende.

Jeg hælder mest til det sidste og mener derfor at med så lille et afslag er
begrundelsen til at købe kabinettet uden PSU ikke eksisterende.

Man kunne jo udskifte blæseren med en fra Noice Control som fås til 140,-

250,- + 140,- = 390,- og det får man ikke meget støjsvag PSU for andre
steder.

Claus

Fra : Henrik Høy

Dato : 23-01-02 21:02

In article <3c4d8ab2$0$80475$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
cnp@ofir.dk says...
> [...]
>
> Man kunne jo udskifte blæseren med en fra Noice Control som fås til 140,-
>
> 250,- + 140,- = 390,- og det får man ikke meget støjsvag PSU for andre

Jeg har et antec SX1030B, og den 300 watt's psu som sider i den driver
snildt en Tbird 1400@1600 Mhz, GF3 Ti200, cdromdrev, brænder, en hdd og
et lydkort.

Og det eneste tidspunkt hvor den larmer lidt er når jeg kører
3dmark2001, og det er kun fordi at der ikke er lyd på dette program at
jeg lægger mærke til det.

--
-
--

Venlig hilsen

Henrik
henrik@hoey.dk

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 24-01-02 14:49

> [...]
>
> Og det eneste tidspunkt hvor den larmer lidt er når jeg kører
> 3dmark2001, og det er kun fordi at der ikke er lyd på dette program at

Interessant iagttagelse Henrik!

Har du set de data jeg fik fra Antec og som jeg har videregivet i tråden
"Blæser i strømforsyning?" ?

Måske man ud far dine iagttagelser kan konkludere et eller andet om støj fra
støjsvage strømforsyninger?

Claus