basson barnevogne
Fra : irme

Dato : 21-01-02 22:55

vores første barn kommer snart til verden, så jeg er gået på
barnevognsjagt. Jeg har været inde på en hjemmeside med Basson barne- og
kombivogne. De ser funktionelle og robuste ud. Er der nogen der har
noget godt eller dårligt at sige om deres kombivogne? Prisen er nemlig
god og de virker sikre, alt efter hvad man kan læse...enings i samme lag, du bliver derfor nød til at
lave et lag til hver..

cumano

http://www.kandu.dk/

.

http://www.kandu.dk/

Fra : Basse

Dato : 22-01-02 00:26

Jeg har ingen personlig erfaring med Bassons barnevogne, men jeg har fået at
vide af en veninde, der har arbejdet i en babyudstyrsforretning, at der er
utroligt mange problemer med dem. Det er alt muligt, som går istykker på
dem - de er simpelthen ikke stærke nok. Desuden er der vist ikke helt samme
mulighed for at få reservedele til dem, som til de lidt dyrere vogne.

Hvis du ønsker, at vognen skal holde til mere end et barn, bør du nok købe
en lidt dyrere vogn - det er billigere i længden.

Held og lykke med den lille.

Hilsen Rebekka

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 22-01-02 10:15

"irme" <irme.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> noget godt eller dårligt at sige om deres kombivogne? Prisen er nemlig
> god og de virker sikre, alt efter hvad man kan læse...enings i samme lag,

De er til prisen efter min mening en god løsning. Vi købte selv en, som vi
har været glade for på trods af at der også er nogle negative sider.

For:
- Kompakt, let barnevognskasse. Kasse+stel kan akkurat være i bagagerummet i
en Mazda 626 - Sedanmodel!
- Luftgummihjul - god på stranden, i skoven etc.
- Klapvognsdel med mange indstillingsmuligheder - barnet kan fint få sin
middagslur heri når det bliver for stor til barnevognskassen (dog ikke om
vinteren - dertil er den for åben)
- Justeringsmulighed af håndtag
- Genial pris! (Vi gav ca. 2500 for stel (med kurv), barnevognskasse,
klapvognskasse, pusletaske).

Imod:
- Kalesche skal efterspændes i ny og næ for at kunne holde oppe
- Barnevognskassen bliver ret hurtigt for lille - har vist 5-10 cm kortere
liggemål end "normalt"
- Da det ikke er alu-stel, skal man forvente rust allerede efter den første
vinter. Man kan dog afbøde med f.eks. klar techtyl til biler!!
- Stof falmer en del
- klapvogn for klodset til rejser etc. Der har man stadig brug for en
paraply-model.
- Lortesystem til bremser! Virker kun på baghjul (hvilket dog er nok), men
er besværlig at aktivere.
- Ingen "stablitetsbøjler" i forbindelse med bremser. Men da vognen
alligevel bliver for lille før ungen bliver så stor at den kan vælte vognen,
er det ikke noget problem.

Alt ialt:
Suveræn på stranden, i skoven og i bagagerummet. Forvent at købe en ny til
det næste barn. Forvent at skulle ha' en "altanvogn" som barnet kan sove i
når Basson'en bliver for lille.
Sikkerhedsmæssigt forsvarlig, men ikke på højde med "mærkevarer".

Skulle vi købe igen, ville vi nok gi' op til 2000 ekstra for at få alustel
og -hjul, bedre bremsesystem samt større liggemål. Men vi har nu været glade
for vognen som den er!

Michael.

Fra : Rinnie van Oosterhou~

Dato : 22-01-02 10:41

Har haft kombi-vogn og kan kun fraråde det! Uanset om modellen hedder Odder,
Basson eller Vognski. Min ældste voksede ud af liften da han var 5 mdr. og
det er ikke sjovt at lægge et lille barn til at sove i en klapvogn.
Isoleringen er jo ikke lige den bedste i sådan en.

Vi har haft 3(!) barnevogne til de 2 store og blev igen nødt til at købe en
da den lille kom. Fejlen ved de andre var, at de 2 var brugte og i udemærket
stand, men efter 3 mdr. var de ikke længere værd at samle på. Den 3. var så
en combi-vogn.

Nu her, da vi fik nummer 3, købte vi en ny barnevogn og den er altså kanon!
Den er af mærket "Julie" -Holdbar, robust, gode bræmser, luftgummihjul
(fordel og bagdel alt efter hvem man er. Jeg er SÅ glad for dem!) pænt
design osv.

Rinnie Ilsøe

Fra : Mie Kierkegaard

Dato : 22-01-02 13:48

Hejsa!
Jeg har en Basson Balder barnevogn & den er bare SUVEREN!!!Den kan jeg klart
anbefale.
Jeg syntes så godt om den at vi endda har købt klapvognen i samme mærke &
næste samme model.
Jeg har ikke problemer med bremserne, de fungerer perfekt. Jeg har heller
ingen problemer med rust. (Basson har vist osse lavet om på bremserne på cde
nye modeller)
Min veninde har Basson Viking & hun er osse fuldt ud tilfreds som jeg. -Hun
har heller ingen problemer.

Jeg kan anbefale at købe den hos BomBom baby i Randers da hun er mega billig
med de Basson modeller hun har i butikken.
Har hørt at en barnevogn med det hele koster sølle 2000. (jeg gav 3000 for
min egen)

-Mie Kierkegaard

Fra : Marianne Andersen

Dato : 25-01-02 17:44

jeg venter barn til juni og har været i jysksengetøj der er en udemærket
barnevogn til 2600 det er ret god jeg kender et par stykker der har den det
er jo også en muglig hed