Hunde på højt plan?
Fra : Doggy

Dato : 21-01-02 22:28

Finn skriver i en anden tråd,at han har diskuteret en sag med folk, der har
hunde på et højere plan end gennemsnittet i denne NG.

Nu vil jeg gerne spørge Finn,hvori det højere plan består ? Er det folk der
bruger deres hunde proffessionelt ? er det folk der har haft hunde i mange
år ? er det dyrepsykologer eller hvad ?

Uanset hvilket plan folk har hunde på,så har vi jo allesammen vores
oplevelser og erfaringer med vores egne hunde og vores eget liv iøvrigt og
det er vel det der giver grundlaget for at ytre sig i denne gruppe.

Jeg har selv været omgivet af hunde hele mit liv og har haft opdræt i 22 år
og jeg anser mig selv som en erfaren hundeejer,men det gør jo ikke
automatisk at jeg har større ret i det jeg siger, end een der har haft hund
i 1 år.
Jeg har mødt mange såkaldt proffessionelle hundefolk,som efter min mening
aldrig burde have haft hunde, og jeg har set mange ting blandt toppen af
hundeverdenen såvel indenfor udstilling -brugsprøver og lignende, som jeg
bestemt ikke vil betegne som noget at stræbe efter.

Min pointe er,at fordi man har hunde "på et højere plan" er det bestemt ikke
sikkert at man er bedre til at tage sig af sin hund- er klogere -har mere
ret- osv end dem der "bare" har en hobby hund.

Hilsen

Merete

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 21-01-02 22:44

> [...]
> sikkert at man er bedre til at tage sig af sin hund- er klogere -har mere
> ret- osv end dem der "bare" har en hobby hund.

Jeg er så enig ! og nu vil jeg gå aftentur med min lille staff som ikke
kender til smarte forkortelser for smarte træningskurser,kennelklubber eller
har smarte medaljer eller pokaler ,som ikke kan agility eller
jagtsporarbejde eller andre fancy ting , men han kan finde ud af at gøre mig
glad og for mig er det at have hund på højt plan

Fra : Finn Jensen

Dato : 21-01-02 23:04

"Doggy" <post@doggy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> bruger deres hunde proffessionelt ? er det folk der har haft hunde i mange

Ja blandt andet.

> [...]
> sikkert at man er bedre til at tage sig af sin hund- er klogere -har mere
> ret- osv end dem der "bare" har en hobby hund.

Nej det er rigtig men disse folk ser oftes anderledes på en problemstilling.
Lidt ligesom en landmand ser på dyrevælfærd contra en autonom.

Og Nej, lig ikke mere i det end blot et eksemple og lad nu ikke denne tråd
udvikle sig om bøndernes vælfærd !

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Pernille

Dato : 22-01-02 07:27

Hej.

Det at ha' hunde på et højt plan ,er vel bare en talemåde for at man laver
mere med sine hunde end gennemsnittet.Jeg har haft brugshunde i mange år og
deltaget i mange konk. har oxo opdrættet lidt , undervist i mange år i
forskellige klubber. Det giver da en hel anden indsigt i det at ha' med
hunde at gøre , kontra den person der kun bruger sin hund til at ligge i
sofaen og eller bare gå tur med den.
Nu har jeg som sagt undervist i mange år og jeg må sige at den viden som nye
hundeejere lægger for dagen det er sq sørgeligt, der er næsten ingen der har
sat sig ind i hvad for en type hund, de har købt.

Det er jo ikke alle der har hund på samme måde og hvem er det lige der skal
dømme om andre har behandler sin hund ordenligt, skal vi der bruger hele
vores fritid på træning af vores hunde, dømmes af personer der har lille
"Pølle" liggende i sofaen og ellers kun går småture med den.?? Skal den
opdrætter der har valgt DKK som sin klub, hånes af folk der har blandnings
hunde. Skal man hele tiden ha' slynget i hovedet, at hvis man har DKK hunde
så er det noget indavlet skravl ??

Det er ting som man oplever her i NG.

En anden ting der er meget pudsigt, her i NG bliver der bliver skrevet
enormt meget om hunde der er bange nytårs aften, de er det vi kalder skud
rædde. Hvad er det for nogle hunde, er der ikke mange blandning hunde i
mellem???? stof til efter tanke. Med race hunde er det jo sådan at man kan
se på stambogen hvem der er forældre og så lade være med at bruge de samme
avlsdyr igen. I alle de år jeg har haft Brugshunde har jeg haft en hund der
var skudræd, den endte hos dyrlægen.

Claus.

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-01-02 08:09

"Pernille" <Mito@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forskellige klubber. Det giver da en hel anden indsigt i det at ha' med
> hunde at gøre , kontra den person der kun bruger sin hund til at ligge i

/klipper i resten af et udemærket indlæg/

Du har så evigt ret Claus.
Du har sat ord på det som mange tænker men får på hatten for at sige.
Tak for det Claus.

Ha´ en god dag med hundene og træningen.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Max Larsen

Dato : 22-01-02 11:24

Når nu snakken går om bøndernes vælfærd, så vil jeg da gerne
kommentere Claus. Min erfaring er at det er både blandingsbunde og
race hunde der kan være bange for skud/torden/fyrværkeri, måske er
brugshundene underrepræsenteret i denne gruppe, da det for dem er et
alvorligere problem, end for andre.

Med hensyn til det høje niveau så har jeg da mødt mange instruktører
specielt inden for DGI, hvor deres viden om adfærd var så begrænset,
så jeg ville kassere dem som hvalpekøber.

Kærlig hilsen

Max Lasen

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-01-02 11:37

"Max Larsen" <max@larsen.ms> skrev i en meddelelse

> Med hensyn til det høje niveau så har jeg da mødt mange instruktører
> specielt inden for DGI, hvor deres viden om adfærd var så begrænset,
> så jeg ville kassere dem som hvalpekøber.

DGI ?. Er det ikke Danmarks Gymnastik og Idrætsforeninger ?. Hvilken speciel
indsigt skulle de have i hunde ?. Mig bekendt er hundeforeningerne i Danmark
ikke inde under DGI.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-01-02 12:08

> [...]
speciel
> indsigt skulle de have i hunde ?. Mig bekendt er hundeforeningerne i

Ligegyldigt vilken forkortelse der nu bliver snakket om , så burde du ligge
mærke til meningen bag det der bliver skrevet og ikke om der nu bliver brugt
den rigtige forkortelse !

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-01-02 12:52

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:6Kb38.2730$Eu2.427402@news010.worldonline.dk...

> [...]
ligge
> mærke til meningen bag det der bliver skrevet og ikke om der nu bliver

Det er vel ikke lige gyldig for forståelsen vel ?.

Det er jo ikke nemt at vide hvad meningen skulle være når der skrives DGI
andet end det DGI betyder ?.

Mener du Jæger så skriver du vel heller ikke Lystfisker?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Max Larsen

Dato : 23-01-02 11:29

DGI betyder Danske Gymnastik og Idrætsforening, de har mange
aktiviteter inden for agility med ca 9000 medlemmer i danmark fordelt
på godt 100 forskellige klubber. Du kan læse lidt mere på siden:
http://www.dgi.dk/agility/

Kærlig hilsen
Max Larsen

Fra : Malle-brok

Dato : 23-01-02 20:03

Hej

Er det ikke DGI der har en del med agility at gøre ???

Hilsen
Carina

- - -
Min hund:
http://hunde.homepage.dk/Daneskjolds_Pippi.htm

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-01-02 12:08

Max Larsen <max@larsen.ms> wrote in message
> [...]
> race hunde der kan være bange for skud/torden/fyrværkeri, måske er
> brugshundene underrepræsenteret i denne gruppe, da det for dem er et

Ja selvfølgelig er det da alle hunde der kan være bange for skud det har jo
noget at gøre med deres psyke og opdragelsen af dem træning o.s.v. og ikke
om de har en stamtavle til at ligge derhjemme i skuffen . efter min mening.

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-01-02 10:19

Pernille <Mito@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> forskellige klubber. Det giver da en hel anden indsigt i det at ha' med
> hunde at gøre , kontra den person der kun bruger sin hund til at ligge i

ja og måske ved vi andre der "bare" bruger vores hund til at gå tur med
nogle andre ting , som man måske er blind over for hvis man kun går op i
præmier konkurencer og hvad der er korekt og lovligt "stille sin hund uden
for bageren" jeg kender mange sofahundeejere der er kloge nok til ikke at
stille deres højløbske tæve uden for bageren !

Fra : Doggy

Dato : 22-01-02 11:03

"Pernille" <Mito@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
.
> [...]
har
> sat sig ind i hvad for en type hund, de har købt.

Her rører du ved et centralt problem,da mange vælger hund uden at sætte sig
ind i dens specielle behov.
her har vi som opdrættere en vigtig opgave,nemlig at råde og vejlede bedst
muligt om vores race. Jeg bruger selv meget tid på mine hvalpekøbere og
"tester" deres viden om netop min race(r).Jeg har gennem årene afvist at
sælge hvalpe til en del mennesker,fordi jeg ikke synes deres
ønsker/krav/viden m.m. stemte overens med den race jeg opdrættede

> [...]
blandnings
> hunde. Skal man hele tiden ha' slynget i hovedet, at hvis man har DKK

Jeg er selv DKK opdrætter og har hørt disse påstande i alle de år jeg har
haft med hunde at gøre.Jeg tror det for manges vedkommende skyldes uvidenhed
om,hvilket avlsarbejde der foregår i DKK regi,og så handler det vel også om,
at en raceren hund med DKK stamtavle er dyrere end et gadekryds fra naboen
og når man så har valgt at man ikke vil/kan give mere en 500,- kr for sin
hund,så er det let at beskylde DKK hunde for at være noget indavlet skravl.
Mange slynger om sig med det begreb der hedder indavl, men ved de reelt hvad
det betyder ?
Og alt det sludder om at gadekryds skulle være mere sunde-hvor kommer det
fra ?
Det er jo det samme som at sige at et barn med en kineser som far og en
dansker som mor, skulle være mere sundt end et barn med 2 kinesiske forældre
!!!

> [...]
> avlsdyr igen. I alle de år jeg har haft Brugshunde har jeg haft en hund

Jeg kan forstå at en hund der er skudræd ikke kan bruges til en række
hundeaktiviteter(går selv på jagt) men jeg er ikke sikker på at skudrædhed
er medfødt Jeg ved ihvertfald at man som opdrætter kan gøre et stort stykke
arbejde i at præge sine hvalpe og feks. udsætte dem for en masse oplevelser
og lyde som ruster dem godt fremover.
Skudrædhed kan jo desværre også påføres hunden af føreren selv ved
uhensigtsmæssig tilvænning,hvor man første gang hunden skal høre et
skud,stiller sig lige ved siden af hunden og fyrer et haglgevær af og så
forventer at hunden slet ikke reagerer ! (dette har jeg set i jagtkredse)

Hilsen

Merete

DKK har iøvrigt en god lyd cd med bl. a. skud-lyde.

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-01-02 11:42

> [...]
> sælge hvalpe til en del mennesker,fordi jeg ikke synes deres
> ønsker/krav/viden m.m. stemte overens med den race jeg opdrættede

det lyder da fornuftigt..

Skal den opdrætter der har valgt DKK som sin klub, hånes af folk der har
blandnings hunde. Skal man hele tiden ha' slynget i hovedet, at hvis man har
DKK hunde så er det noget indavlet skravl ??

Hvis der slet ikke var noget sandhed i det så ville i jo nok ikke føle jer
truffet vel "så nu får jeg nok balade igen"

> [...]
skravl.
> Mange slynger om sig med det begreb der hedder indavl, men ved de reelt

Det betyder jo nok noget ligende det samme som linieavl som bare er et
pænere ord for indavl og der er jo mange der går mere op i hundens udseende
end dens psyke og det er da forkert "ligegyldigt vilken stamtavle den har"

> Det er jo det samme som at sige at et barn med en kineser som far og en
> dansker som mor, skulle være mere sundt end et barn med 2 kinesiske
forældre
> !!!

ikke helt det samme vel for nu er der jo nok lidt flere kinesere og
danskere end der er hunde i DKK

. Med race hunde er det jo sådan at man kan
> der var skudræd, den endte hos dyrlægen.

afliver man så de hunde der er bange for fyrværkeri ??skal det ikke være
meget slemt før man afliver en hund p.g.a. fyrværkeriangst ?

Jeg syntes at det er helt fint med stamtavle fra DKK men det som jeg ikke
syntes at er helt fint er når dem der har en DKKstamtavle så pludselig mener
at deres stamtavle er finere end andre stamtavler "det kalder jeg snopperi"
for det er der ingen sandhed i , jeg ved godt at der er flere
træningsmuligheder og de har ansat en jurist og en kontordame o.s.v. men det
betyder altså ikke at det skulle være finere og så troede jeg faktisk at
stamtavlen blev brugt til at undgå indavl og når DKK så bruger den til
linieavl/indavl så mister jeg lidt af respekten ! det er bare min personlige
mening.

Fra : Christian Andresen

Dato : 22-01-02 11:49

meddelelse news:llb38.2711$Eu2.426681@news010.worldonline.dk...
> [...]
> stamtavlen blev brugt til at undgå indavl og når DKK så bruger den til
> linieavl/indavl så mister jeg lidt af respekten ! det er bare min

Selvfølgelig er en hund med DKK stamtavle ikke finere end enhver anden hund.

Det er jo ikke DKK der avler, det er de enkelte opdrættere, og der er helt
sikkert nogen der er uansvarlige og avler efter specifikke
kendetegn/egenskaber uden tilstrækkelig hensyntagen til indavl/linieavl, men
mon ikke hovedparten af opdrætterne er seriøse.

Christian

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-01-02 12:12

> [...]
men
> mon ikke hovedparten af opdrætterne er seriøse.

Jo det må vi da håbe

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-01-02 11:50

> [...]

> forældre
>

> ikke helt det samme vel for nu er der jo nok lidt flere kinesere og

Ehm...nu tror du vel ikke at avlen i Danmark kun udelukkende består af DKK
hunde ?.
DKK er under FCI som er en verdens omspændende orgination, så du henter ikke
kun dine avlspartnere i DKK men overalt i verden i klubber som hører ind
under FCI. Mange henter avlshanner i f.eks. Tyskland, Belgien, England og
helt over i USA.

Så du har altså ikke kun de danske hunde at gøre godt med.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : RHR

Dato : 22-01-02 16:22

Og du påstår at du har hund på højt plan?? Hvis man har det så kurerer man
sin hun hvis den er "skudræd" i stedet for at vælge den nemme løsning at få
den aflivet. Desuden så er "skudrædhed" ikke genetisk arveligt. Hvis hunden
bliver prænget ordenligt í den vigtigte prægningsperiode 3-12 uger, så vil
den ikke være bange for skud!! Det ved enhver hundeejer som har hund på højt
plan

-RHR

Fra : Pernille

Dato : 22-01-02 17:19

"RHR" <rikkehave@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> den ikke være bange for skud!! Det ved enhver hundeejer som har hund på

Hej

Da det var mig der aflivede min hund fordi den var skudræd, så må jeg vel
hellere lige svare her. Hvor har du din viden fra at det ikke er arveligt ?
Hvis din påstand om, at bare hunden bliver præget ordentligt så bliver den
ikke skudræd, så må der være mange opdrættere der ikke præger deres hvalpe
rigtigt.Når man læser NG. får man jo indtrykket af at det er et stort probs.
De fleste af de hunde jeg har set gennem tiden der har været skudrædde, har
årsagen været en dårligt nervesystem, Det har oxo vist svagheder i andre
situationer
Det er jo sådan at for brugshunde racerne er der forbud mod avl på skudrædde
hunde, derfor er der intet ved at stå med en tæve der er skudræd og hvis man
som opdrætter står med en tæve der har været skudræd, men man har repareret
på og man så avler på den, så siger det vist en hel del om personen som
opdrætter.

Claus

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-01-02 17:58

> [...]
> ikke skudræd, så må der være mange opdrættere der ikke præger deres hvalpe

Ja det er der da helt sikkert skulle de ikke kunne fejle og præge deres
valpe forkert ?det kan man måske ikke når man har hund på højt plan
??????????????

De fleste af de hunde jeg har set gennem tiden der har været skudrædde, har
> årsagen været en dårligt nervesystem

Og hvor ved du så det fra ? havde du hundene inde i en jernescanner
????????????????det vil jeg gerne have svar på !men jeg tvivler allerede nu
på at kommer et fornuftigt svar !

> [...]
repareret
> på og man så avler på den, så siger det vist en hel del om personen som

Vil det så sige at hvis man ikke kan avle på hunden så skal den bare aflives
?? hvad fanden er det for en indstilning at have !? Og det kalder du hund på
højt plan !????????????????

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-01-02 18:06

meddelelse news:xSg38.3668$XA5.481351@news000.worldonline.dk...

> Og hvor ved du så det fra ? havde du hundene inde i en jernescanner
> ????????????????det vil jeg gerne have svar på !men jeg tvivler allerede
nu
> på at kommer et fornuftigt svar !

Det behøver du nu ingen hjernescanner for at finde ud af.
Det vil du oftes kunne se i den tidlige hvalpe alder.
Men du kan det næppe så rådfør dig med en opdrætter inden.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Pernille

Dato : 22-01-02 18:14

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:xSg38.3668$XA5.481351@news000.worldonline.dk...

Jeg orker ikke dig mere, du har overhovedet ingen pli, du aner ikke hvordan
du skal opføre dig , du skrivet så beskidt til alle der ikke har samme
mening som dig.

Ang. svar på dine spørgsmål....så stillede jeg dig et i en anden tråd men
det har du ikke svaret påp endnu, selv om det er et par dage siden at jeg
postede det,

Herefter læser jeg ikke flere indlæg fra dig, du er røget i mit filter, Kan
du hygge dig.

Claus

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-01-02 18:18

> [...]
> postede det,
> Herefter læser jeg ikke flere indlæg fra dig, du er røget i mit filter,

Ja jeg skal nok hygge mig du har det åbenbart lidt svært når andre ikke
er enige med dig men sådan er det nu engang ude i den store verden ! det
må du lære at leve med for du kan jo ikke have dit killfilter med alle
steder vel

Kan du hygge dig )))

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-01-02 18:51

"Pernille" <Mito@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Herefter læser jeg ikke flere indlæg fra dig, du er røget i mit filter,
Kan
> du hygge dig.

Hvordan er det nu det er ?.

Funktioner ... Opret regel ud fra meddelser........Hvor linjen Fra
indeholder personer....Punish the deed,not the breed .... Slet dem....

Hov!. Hvor fan blev Punish af ?

Så må vi bare håbe at andre ikke citerer alt hans skidt i deres svar .
Som en-jeg-ikke-vil-sige-hvem-var gjorde ved mig en gang !!

Fortsat god aften alle.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-01-02 19:16

Finn Jensen <figowitz@worldonline.dk> wrote in message
[...]

Lidt ligesom små børn der stikker fingrene i ørene"killfilter" når nogen
siger dem imod , men mange gange trækker de aligevel fingeren lidt ud af
øret fordi de aligevel godt vil høre hvad de voksne siger

Så stik du bare fingrene i ørene Finn du bevæger dig jo også på det
højere plan med din hund ikke

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-01-02 18:00

> [...]

repareret
> på og man så avler på den, så siger det vist en hel del om personen som

Uha du røre ved et meget ømtåleligt punkt her.

Årsagen er som du skriver et dårligt nervesystem som hvalpen kan have arvet
fra en eller begge forældre dyr og som du skriver hvad skal man som
opdrætter med en tæve men ikke kan få godkendt til avl hvis den er skudræd
?. Nogle vælger at finde er andet hjem til tæven og andre vælger aflivning.
Vælger man første metode, altså at finde et nyt hjem så er moralen reddet og
alle er glade....eller er de ?. Hvad nu hvis de nye ejere avler på hende
alligevel blot uden at stambogsføre hvalpene ?. Så gives Sorteper videre til
kommende hvalpe ejere.

Der er jo en grund til at man har indført at man ikke vil godkende skudrædde
hunde til avl indenfor brugshundene for en svag psyke er desværre ikke kun
med virkende til at hundene kan blive skudrædde men også føre en masse andre
ubehagelige situationer med sig.

Enhver opdrætter burde have den første priotet at avle sunde og
velfungerende hvalpe der tilfulde (eller så godt som mulig når vi snakker
levende væsner) følger den linje som er udstukket for den pågældende race og
samtidig sørge for en optimal prægning af vores hvalpe inden de ender hos
nye hvalpeejere, således at hvalpen og senere den voksne hund kan blive til
en fryd for den pågældende familie den er endt hos. Penge vil / må aldrig
være begrundelsen for at avle hvalpe men dem som har prøve dette vil
alligevel se at regnestykket der siger 8 hvalpe af kr. 7.000,- stykket minus
udgifter til parring, træning, prøver, tid, kørsel, dyrlæge med meget mere
alligevel vil give et underskud.

Man skal avle hvalpe fordi man syntes dette er sjov eller måske være med til
at præge udviklingen på sin race i det længere løb og selvom man kun lige
vil prøve at snuse til avl med et enkelt kuld så skylder man i det mindste
de kommende hvalpe ejere at sætte sig ordentlig ind i tingene og kun bruge
sunde avlsdyr.

Nej nej æd mig nu ikke alle sammen og kald mig ikke en gammel forstokket
snobbe. En hul-i-hæk hund er også en hund (husk på at min højt præmieret
tæve måske bærer rundt på 8 styk ). Men indlægget omhandlede oprindelig
det at have hunde på et højt plan og her mener jeg at avlen hører ind under.
Ikke om Fido ligger i sofaen eller ej for det gør min sq også ! . Jeg siger
blot hvordan dette også kan forgå på dette plan som desværre ikke altid er
rosenrødt og hvor mudderet kastes mere vildt ind inde i denne gruppe
tiltider...bare det kun var mudderet der blev kastet på dette plan men
desværre også rottegift ind i hundegårdene til "konkurrenterne".

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-01-02 10:07

Finn Jensen <figowitz@worldonline.dk> wrote in message
news:Af038.3279$XA5.450830@news000.worldonline.dk... "Doggy" <post@doggy.dk>
skrev i en meddelels news:3c4c876f$0$62876$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]

bruger deres hunde proffessionelt ? er det folk der har haft hunde i mange

Ja det fortæller jo så bare noget om din måde at se verden på !gammeldags og
konservativt, og må jeg lige minde dig om at alle kan kalde sig for
hundepsykolog ligesom du kan kalde dig for "en person der holder hund på
højt plan" og fordi man har haft hund i 20-30 år kan det jo sagtens være at
man er så dum at man begår den samme fejl år efter år efter år "stille sin
højløbske tæve uden for bageren" så hvorfor fanden skulle nogen have mere
respekt for en der har købt sin uddanelse som hundepsykolog ?? eller en
gammel stædig mand der tror at han er noget fordi han har haft hund i 20 år
??

Nej det er rigtig men disse folk ser oftes anderledes på en
problemstilling.
Lidt ligesom en landmand ser på dyrevælfærd contra en autonom.

Lattelig sammenligning !!!!

jeg syntes helt klart at du har bevist at du ser ned på alle os andre
herinde, ved at sige "holde hund på højere plan"

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-01-02 17:05

Ja hvad er "højt plan"?? jeg har tidligere citeret fra en norsk bog om
rypejagt, hvordan forfatteren, troede, det betød, at hunden var glad, når
den slikkede ham i mundvigen, efter den var blevet løftet i nakkeskindet og
smidt i jorden, (efter forfatterens mening den måde ulve behandler hinanden
på). Ikke nok med at forfatteren var mangeårig setteropdrætter, han var skam
også professer i zoologi

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats