hjælp!
Fra : Claus Larsen

Dato : 21-01-02 21:30

Hjælp! min maskine er gået helt i sort. står nu i linux og genkender
ikke nogen af hverken brugerne eller password. Den vil ikke reboote. Jeg
har forsøgt: ctrl d, alt ctrl delite, alt ctrl f5, ingenting sker. det
eneste den gør er at bede om login og password. Men den aksepterer dem
ikke.

Hilsen Claus Larsen.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 21-01-02 21:34

Claus Larsen wrote:

> [...]
> har forsøgt: ctrl d, alt ctrl delite, alt ctrl f5, ingenting sker. det
> eneste den gør er at bede om login og password. Men den aksepterer dem

Tjek at tastaturet sidder ordenlig i. Evt. prøv at telnette den og
rebote den derfra.

HIlsen Mikkel

Fra : Claus Larsen

Dato : 21-01-02 21:34

Mikkel Bundgaard <spam@rypevej.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C4C7B4D.2070009@rypevej.dk...
> Claus Larsen wrote:

> Tjek at tastaturet sidder ordenlig i.

Det er trådløst. Det skulle være ok.

Evt. prøv at telnette den

Hvad er det?

og
> rebote den derfra.
>
> HIlsen Mikkel
Hilsen Claus

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 21-01-02 21:36

Claus Larsen wrote:

> [...]
> har forsøgt: ctrl d, alt ctrl delite, alt ctrl f5, ingenting sker. det
> eneste den gør er at bede om login og password. Men den aksepterer dem

Virker "caps lock", dvs. ændre dioden tilstand, ved tryk på "caps lock"?

Dette er en simpel test af om keyboard interrups virker, måske optager
et andet device med højere interrupt din maskines resourcer.

Fra : Claus Larsen

Dato : 21-01-02 21:40

Christian E. Lysel <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C4C7BB7.6000705@example.net...
> Claus Larsen wrote:

> Dette er en simpel test af om keyboard interrups virker, måske optager
> et andet device med højere interrupt din maskines resourcer.

Den virker for jeg kan godt skrive til maskinen. Jeg skriver både
brugernavn ( login) og password. Men maskinen reagerer ved at sige:
incorrekt login.

Hilsen Claus.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 21-01-02 21:46

Claus Larsen wrote:

> Den virker for jeg kan godt skrive til maskinen. Jeg skriver både
> brugernavn ( login) og password. Men maskinen reagerer ved at sige:
> incorrekt login.

Hvilken linux er det?

Skifter alt-f1 og alt-f2 skærm billed?

Fra : Claus Larsen

Dato : 21-01-02 21:50

Christian E. Lysel <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C4C7E08.9060007@example.net...

> Hvilken linux er det?
>
> Skifter alt-f1 og alt-f2 skærm billed?

Ja. Nu er den i samme linux som starter op når man rebooter eller tænder
for maskinen.

hilsen Claus.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 21-01-02 21:56

Claus Larsen wrote:

> [...]

Hovsa du svarede jo ikke på ovenstående, hvordan skal jeg ellers kunne
hjælpe :)

Distribution, version, kerne version?

> Ja. Nu er den i samme linux som starter op når man rebooter eller tænder
> for maskinen.

Kan du logge ind her?

Prøv at taste dit password i "login:"-feltet, blot for at se at det er
det rigtige password, du må dog ikke afslutte med "enter", da dit
password nu vil stå i logfilen. Slet det derefter med "del".

Hvad har du fortaget dig siden den er gået i "sort"?

Fra : Claus Larsen

Dato : 21-01-02 22:01

Christian E. Lysel <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C4C804F.3070100@example.net...

> Distribution, version, kerne version?

Suse, 7.3, 2.4

> Kan du logge ind her?

nej.

> Prøv at taste dit password i "login:"-feltet, blot for at se at det er
> det rigtige password,

Ok, der står nu mit password og det er det rigtige.
du må dog ikke afslutte med "enter", da dit
> password nu vil stå i logfilen. Slet det derefter med "del".

Ok. den aksepterer ikke del men skriver[[3¨^^ som den gentager

> Hvad har du fortaget dig siden den er gået i "sort"?

Jeg forsøgte at sætte tiden i konsoldet. Når jeg satte den grafisk blev
den kun i brugerfladen. Når jeg rebootde gik den tilbage til år 2001.

Jeg var inde i date.

Hilsen Claus.

Fra : Claus Larsen

Dato : 21-01-02 22:19

Claus Larsen <dsl62456@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2hvoc$131g$1@news.cybercity.dk...

Nå, nu får den en omgang, sluk og tænd.

Hilsen Claus.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 21-01-02 22:36

Claus Larsen wrote:

> Suse, 7.3, 2.4

Hmm, suse kender jeg ikke meget til.

> Ok. den aksepterer ikke del men skriver[[3¨^^ som den gentager

ok, det jeg mente var blot at du skal slette passwordet.

> Jeg forsøgte at sætte tiden i konsoldet. Når jeg satte den grafisk blev
> den kun i brugerfladen. Når jeg rebootde gik den tilbage til år 2001.
>
> Jeg var inde i date.

Prøvede du at sætte tiden frem eller tilbage? (fra hvad, til hvad)

Fra : Claus Larsen

Dato : 21-01-02 22:51

Christian E. Lysel <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C4C89DC.30900@example.net...
> Claus Larsen wrote:

> Prøvede du at sætte tiden frem eller tilbage? (fra hvad, til hvad)

Fra år 2001 ( januar) til idag. Alle forsøg på grafisk at sille tiden
har kun holdt instil maskinen blev slukket.

Nu siger maskinen fra linux:

Unexpected inconsistency: run fsck manually.

fsck failed. Please reboot manualy and reboot. The root file system is
currently mounted read-only. To remount it readwrite do:
bash#: mount -n -o remount,rw /

Kan alt det her have noget med dette at gøre ( fra news.sslug.dk:

Hilsen Claus

Der er en fejl i AMD's Athlon CPU, der bevirker at Linux crasher hvis
man bruger programmer/spil med AGP slået til uden at boote med en
kernel-option mod fejlen. kernelparameteren er: mem=nopentium. AMD har
kendt denne fejl siden September 2000 UDEN at sige noget til
Linuxsamfundet om den. Personligt overvejer jeg et sagsanlæg.

Se slashdot.org for mere info.

Mvh Kim futtrup Petersen

Powered by Outblaze
..

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 21-01-02 23:19

Claus Larsen wrote:

> Fra år 2001 ( januar) til idag. Alle forsøg på grafisk at sille tiden
> har kun holdt instil maskinen blev slukket.

Mystisk.

> [...]
>
> fsck failed. Please reboot manualy and reboot. The root file system is
> currently mounted read-only. To remount it readwrite do:

Du har slukket for maskinen, herved er filsysterne "defekte", og du skal
nu fører fsck på de enkelte paritioner.

Din rod disk, er mountet i read-only, således at du kan kører fsck på den.

> Kan alt det her have noget med dette at gøre ( fra news.sslug.dk:

Det vil være usandsynligt.

Fra : Claus Larsen

Dato : 21-01-02 23:37

Christian E. Lysel <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C4C93BA.4050607@example.net...

> Mystisk.

Efter at have opdateret systemet med min disk fra suse til det formål,
er alle mine brugere forsvundet. Meget trist. Jeg kan ganske enkelt ikke
logge ind mere. Jeg er vel nød til at geninstalere?

Hilsen Claus.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 21-01-02 23:43

Claus Larsen wrote:

> Efter at have opdateret systemet med min disk fra suse til det formål,
> er alle mine brugere forsvundet. Meget trist. Jeg kan ganske enkelt ikke
> logge ind mere. Jeg er vel nød til at geninstalere?

Nej.

Læse tråden, "Kan ikke komme ind i redhat", specielt mit svar :)

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 22-01-02 10:31

Hej Claus

Prøv at kigge i subject. Det kan undgås hvis du gider at bruger et lille
minut her:
http://home.online.no/~knutsp/oe/ (Rette SV til Re). Der eksisterer folk
derude, der principielt *nægter* at svare til folk der ikke har ændret
der OE til at adlyde den internationale standard.

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk