Dual cpu systemer.
Fra : Tor Valen

Dato : 21-01-02 20:58

Hej Gruppe!
Jeg har tænkt mig at forsøge mig med et dual slot 1 bundkort.
Jeg har en P III 500 MHz, og skal således anskaffe mig yderligere een.
Der er noget med, at de skal have samme stepping og så videre.
Kort sagt, hvilke specifikationer er det der skal være ens, der findes jo ,
så vidt jeg ved, flere udgaver af P III 500.

Venlig hilsen
Tor

Fra : Erik G Christensen

Dato : 21-01-02 21:20

Tor Valen wrote:

> Kort sagt, hvilke specifikationer er det der skal være ens, der findes jo ,
> så vidt jeg ved, flere udgaver af P III 500.

De skal have samme stepping, dvs produktionskoden skal som udgangspunkt
være ens.
Se videre på Intels hjemmmeside.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Thf

Dato : 21-01-02 21:24

> [...]
>Kort sagt, hvilke specifikationer er det der skal være ens, der findes jo ,
>så vidt jeg ved, flere udgaver af P III 500.
Jeg er også ved det samme. )

Send gerne lidt info om...
Processer model/mhz/slot
Mobo model/features/ramtype

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : wheeeeeeee

Dato : 22-01-02 15:37

snip
> [...]
,
> så vidt jeg ved, flere udgaver af P III 500.

Medmindre du finder motherboardet og den anden processor, meget billigt,
tror jeg du vil få bedre ydelse ved at købe en ny, hurtig single processor
og motherboard.

Fra : H3nrik V!

Dato : 22-01-02 19:35

Det har du nok ret i, men et dual system kører bare så pisse smooth... Min
dual 366@550 kører (som workstation) bare mange gange federe end min
600@1008 gjorde... Men til spil - ja, så skal vi nøjes med én knaldende
hurtig professor...!

/H3nrik!

Fra : H3nrik V!

Dato : 22-01-02 19:49

I øvrigt har www.restlageret.com et enkelt dual Slot1 mobo, hvis det er...

/H3nrik!

Fra : Thf

Dato : 22-01-02 21:51

>I øvrigt har www.restlageret.com et enkelt dual Slot1 mobo, hvis det er...
>
>/H3nrik!

Hva' skal man egenligt op og have, hvis en dual skal overhale en
P4 1.7 eller TB ved ca. samme speed? mærkbart!

Skal bruges med enten Win2000pro eller XPpro.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Hans

Dato : 22-01-02 22:54

"Thf" <tommy_friis@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hva' skal man egenligt op og have, hvis en dual skal overhale en
> P4 1.7 eller TB ved ca. samme speed? mærkbart!

Det kommer du aldrig til og af en eneste grund. Et dualsystem har først sin
berretigelse i det øjeblik du bruger programmer der understøtter flere
cpu'er, typisk video, cad, billedbehandling og ikke mindst flere
applikationer ved serverbrug. I alle andre tilfælde er den anden cpu så godt
som idle.

Hvis man ikke på forhånd ved, at den applikation man skal bruge maskinen til
understøtter flere cpu'er, er det bedre at bestykke maskinen med en
hurtigere cpu efter behov.

Jeg har indtil for nylig kørt med et dualsystem, bestykket med 2
P-III/933MHz. da jeg skulle overføre en hel del Digital Video og behandle
filmene bagefter med et program der understøttede flerprocessorer, men af
ren nysgerrighed flyttede jeg firewirehardwaren over i vores anden
arbejdsstation, der er bestykket med en AMD XP1700+, og denne maskine magter
opgaven langt bedre. Jeg vil tro det drejer sig om ca. 40% merydelse.

Efter dette har jeg udskiftet dual bundkortet med endnu en XP1700+ og
oplevelsen er endnu bedre da maskinen her også er bestykket med et RAID-0
disksystem, hvilket speeder videoprocessen yderlige op.

Efter min mening er en investering i et fler-cpu system som almindelig
arbejdsstation spild af penge, da merydelsen kun er til stede hvis man har
applikationerne til det. Fler-cpu systemer har kun sin berretigelse ved
serverbrug, men her er det til gengæld suverænt til tunge databaseopgaver.

Af samme årsag kan der ikke opstilles en egentlig sammenligning af generel
maskinydelse, mellem et single- og dual-cpu system, da fordelene ved et
flerprocessorsystem er så begrænset i praksis.

mvh
Hans

Fra : H3nrik V!

Dato : 23-01-02 11:15

Hvis det altid skal være mærkbart - en dual P4 1.8... Grunden til at jeg har
min dual Celly 366@550 er vel egentlig også at den står mig i ~1000kr. Men
jeg solgte min 600@1008 til fordel fo denne, da jeg som sagt synes at
dualsystemet kører meget "transparent" eller smooth...

/H3nrik!

Fra : Thf

Dato : 23-01-02 16:31

> [...]
>jeg solgte min 600@1008 til fordel fo denne, da jeg som sagt synes at
>dualsystemet kører meget "transparent" eller smooth...
Takker for begge svar, det er herved afgjort at bruge mine penge er
bedre brugt på et disksystem, eks: som der er skrevet et raid instiks kort.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S