Driveren NE2000... er det en slags generis~
Fra : bs

Dato : 21-01-02 13:50

Jeg har tit fået et netkort til at virke med
driveren NE2000...

Så var det lige at jeg tænkte på... hvorfor virker den næsten altid?
Er det en slags generisk driver ?

Er der nogen ulemper ved at bruge NE2000 i forhold til den driver som følger
med netkortet ?

(Jeg oplevede engang at en driver der fulgte med netkortet ikke virkede...
men det gjorde NE2000... hvorfor ved jeg ikke? NE2000 må være en slags
"lavest" fælles-nævner" eller hvad?)

Hilsen
Benny Sørensen

Fra : Steffen Møller

Dato : 22-01-02 02:04

"bs" <bs@nospam.dk> wrote in message
> (Jeg oplevede engang at en driver der fulgte med netkortet ikke virkede...
> men det gjorde NE2000... hvorfor ved jeg ikke? NE2000 må være en slags
> "lavest" fælles-nævner" eller hvad?)

NE2000 netkortet er lavet af Novel, og i "gamle dage" var næsten alle
netkort NE2000 kompatible. - Derfor

/Steffen

Fra : Stine

Dato : 22-01-02 07:17

ja det er laveste fællesnævner, dvs at en række funktioner, kan der udføres
og de mere kan du ikke. Dvs. det du betaler for når du køber netkortet, kan
ikke benyttes. Hvilke funktioner det er har jeg aldrig forstået.

Fra : bs

Dato : 22-01-02 11:02

> ikke benyttes. Hvilke funktioner det er har jeg aldrig forstået.

Næh.. men det er dét jeg spør om

--
Hilsen
Benny Sørensen

Fra : Stine

Dato : 27-01-02 10:17

Nå ok.. Ja den langsomeste er ikke opfundet endnu.

Den laveste fællesnævner kan i alle tilfælde bruges til installation over
netværk.

Jeg tror nok også at den kan alle MS/IBM dos komandoerne.

Også er jeg ikke klogere

Fra : bs

Dato : 22-01-02 05:40

Er der nogen ulemper ved at bruge NE2000 i forhold til den driver som følger
med netkortet ?

Er der nogen forskel?

Og hvorfor ...???

--