Når jeg presser "enter" bliver formen ikke~
Fra : Søren Friis

Dato : 21-01-02 19:38

Hejsa

jeg har lavet en lille form, men indholdet bliver ikke sendt når jeg bare
trykker "enter" i et text felt.
Det virker fint når jeg trykker på submit knappen.... hvad skyldes det?

vh Søren

koden:
<form method="post" action="thelist.php">
<input type="button" value="Tilbage"
onclick="window.location='thelist.php'">
</form>

Fra : Steen \(MSDesign.dk\~

Dato : 21-01-02 20:08

"Søren Friis" <soren@friis.mail.dk> wrote

> Hejsa
>
> jeg har lavet en lille form, men indholdet bliver ikke sendt når jeg bare
> trykker "enter" i et text felt.
> Det virker fint når jeg trykker på submit knappen.... hvad skyldes det?

Det er egentligt meget simpelt.... i det nedenstående har du specificeret en
Javascript funktion ved navn "OnClick" ... og som det jo betyder.... så er
det NÅR der bliver klikket (med musen) på knappen at der sker den funktion
(window.location='thelist.php')... og KUN når der bliver KLIKKET på
knappen... ikke ved enter tasten...

> <input type="button" value="Tilbage"
> onclick="window.location='thelist.php'">
> </form>

men Hvorfor vil du også have at den skal gå til "thelist.php" i en OnClick
funktion?? du har jo allerede fortalt formularen at den skal åbne den
side...
> <form method="post" action="thelist.php">

Og foresten... en anden gang, så lad være med at poste i så mange
NewsGroups... en er nok... ellers så er det jo at du får 40.000 svar....
hvoraf de 30.000 sikkert er de samme...

--
Steen Nielsen
http://www.msdesign.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 21-01-02 21:26

"Søren Friis" <soren@friis.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> <form method="post" action="thelist.php">
> <input type="button" value="Tilbage"
> onclick="window.location='thelist.php'">

Det har vist ikke meget med php at gøre eller serverside scripting for den
sags skyld. En anden gang skal du spørge i
news:dk.edb.internet.webdesign.clientside hvis du vil spørge om javascript.
Denne gang er det lykkedes dig at poste i 2½ forkerte grupper.

Måske kunne du læse lidt om emnet på www.usenet.dk så du poster dit
spørgsmål der rigtige sted og slipper for sure kommentarer.

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk