Personal Tiny Firewall
Fra : Kim Laursen

Dato : 21-01-02 18:52

Jeg har lige installeret Personal Tiny Firewall, og det køre bare godt.

Er der nogen som ved om Personal Tiny Firewall kryptere E-mails og
dankortkoder ?

Hilsen Kim

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-01-02 19:43

"Kim Laursen" <kimmiboy@mail.dk> writes:

> Jeg har lige installeret Personal Tiny Firewall, og det køre bare godt.
>
> Er der nogen som ved om Personal Tiny Firewall kryptere E-mails og
> dankortkoder ?

Nej da. Hvorfor skulle den det? Tiny er en firewall.

Martin

Fra : Kim Laursen

Dato : 21-01-02 19:55

Okay, det er bare fordi at jeg har hørt at fx Nortons Firewall kan kryptere
E-mails + dankortkoder.

Hvilket program kan man så bruge, således at man sikre at ens dankort-koder
krypters ? (For at sikre at en hacker ikke kan får fat i Dankorkt-koden)

Hilsen Kim

Fra : Kim Laursen

Dato : 21-01-02 20:12

har fået svar på spørgsmål !

Hilsen Kim

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-01-02 20:14

"Kim Laursen" <kimmiboy@mail.dk> writes:

> Okay, det er bare fordi at jeg har hørt at fx Nortons Firewall kan kryptere
> E-mails + dankortkoder.
Ikke firewallen. Det er andre programmer i deres pakke der kan have denne
funktion.

> Hvilket program kan man så bruge, således at man sikre at ens dankort-koder
> krypters ? (For at sikre at en hacker ikke kan får fat i Dankorkt-koden)
Din email kan nemt krypteres med PGP (www.pgpi.com). Jeg er ikke helt sikker på
hvad du mener med at kryptere dankort koder? Er det fordi du vil have dem liggende
på din computers harddisk?

/Martin

Fra : Kim Laursen

Dato : 21-01-02 20:25

Nej, jeg tænker bare på, at når man handler med sit Dankort på nettet, så
skal man jo opgive sit Kortnummer. Dette nummer kan jo misbruges, hvis andre
får fat i det. Men det skulle vel ikke være muligt når man har en Firewall
installeret.

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-01-02 20:36

> [...]

> får fat i det. Men det skulle vel ikke være muligt når man har en Firewall

Dette kan en firewall ikke forhindre. Dette handler udelukkende om den browser
du bruger og serveren du sender til.

/Martin

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 21-01-02 20:38

Kim Laursen wrote:

> [...]
> får fat i det. Men det skulle vel ikke være muligt når man har en Firewall

Hvordan forhindre en firewall det?

Fra : Michael Knudsen

Dato : 21-01-02 20:41

Hej Kim

> [...]
> får fat i det. Men det skulle vel ikke være muligt når man har en Firewall

Du har ikke forstået, hvad en firewall er, og hvad den bruges til. En
firewall er kun et filter, som du kan sætte op. Det står fint beskrevet
i OSSen:

   http://a.area51.dk/sikkerhed/ordforklaring#firewalls

Læs iøvrigt hele OSSen, så vil du sikkert kunne undgå en del
misforståelser. Du finder den her:

   http://a.area51.dk/sikkerhed/

Mvh. Michael
--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.

Fra : Lars Møller

Dato : 23-01-02 23:17

Kim Laursen wrote:

> [...]
>får fat i det. Men det skulle vel ikke være muligt når man har en Firewall

Nu starter jeg nok en helt anden diskussion.... Men What ever....

J.f.r. den danske kreditkort lovgivning kan et kortnummer altså ikke
misbruges, medmindre kortholderen opfører sig meget tåbeligt.

Man kan j.f.r. loven altid ophæve en kort transaktion, hvis der er tvivl
om transaktionens rigtighed. Det kræver blot at man gennemgår sine
kontoudtog, og kontakter banken hvis der er uregelmæssigheder.

Man kan "kun" blive gjort ansvarlig for kr. 8000,- hvis man handler
groft uansvarligt, f.eks. nedskriver sin PIN kode og opbevarer det
sammen med kortet.

Så man er i stort udstrækning selv ude om et eventuelt misbrug.

Men iøvrigt er jeg enig med de øvrige besvarelser på dette. En firewall
forhindrer ikke aflytning. Men en personlig firewall kan forhindrer at
jeg bryder ind på din PC og stjæler dine personlige nøgler til dit
Homebanking program, og misbruger disse. Det er meget lettere, og du er
ikke beskyttet af nær så god lovgivning

Lars P. Møller

Kongevejen 20
Endelave
8700 Horsens
Tlf. 29 48 06 38 - 75 68 94 14
mailto://larsmo@post3.tele.dk
http://www.wmsecurity.dk

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 21-01-02 20:21

"Kim Laursen" skrev

> Hvilket program kan man så bruge, således at man sikre at ens
> dankort-koder krypters ?

Du tænker på når du køber noget på nettet, ja?

For at du kan kryptere noget, skal det opsættes i begge ender af kab-
let. Norton kan ikke på magisk vis kryptere overførslen af diverse
oplysninger du sender til websider.

> (For at sikre at en hacker ikke kan får fat i Dankorkt-koden)

Lad være med at skrive den ind i en fil på din pc.

I øvrigt medsender du ikke information om hvilket tegnsæt du anvendte,
da du skrev indlægget, læs her hvordan du kan rette din opsætning:

Der er en fejl på siden, du skal ikke have afkrydsning i feltet Tillad
8-bit tegn i brevhoveder.

Det kan også anbefales at du tager et kig på:

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Kim Laursen

Dato : 21-01-02 21:39