Netværk m/hub mellem 2 win98 og en win2000~
Fra : NO ANSWER

Dato : 21-01-02 18:57

Jeg har ADSL som skal deles mellem 3 computere samtidig med at de kan dele
printer og filer:

pc1: windows2000 m/1 netkort til ADSL + 1 netkort til HUB
pc2: windows98 m/1 netkort til HUB
pc3: windows98 m/1 netkort til HUB

Hvor skal printeren tilsluttes? Pc1 ell. HUB'en ?

Hvilke indstillinge skal Pc1, 2 og 3 have (er der et sted man kan læse det?)

Jeg kan ikke finde "Internet deling" i Windows2000, hvordan deler man
internet forbindelsen?

Skal alle pc'ere have en form for login/gruppe?

Er der noget jeg har glemt?

På forhånd tak

jd

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 21-01-02 23:22

> [...]
> pc2: windows98 m/1 netkort til HUB
> pc3: windows98 m/1 netkort til HUB
>
> Hvor skal printeren tilsluttes? Pc1 ell. HUB'en ?

At tilslutte printeren direkte til HUB'en kræver enten en printer med
netkort eller en printserver. Sansynligvis har du ingen af delene så tilslut
du den blot til den PC der oftest er tændt når printeren skal anvendes.
Derefter skal du så dele den med andre på netværket.

> Hvilke indstillinge skal Pc1, 2 og 3 have (er der et sted man kan læse
det?)

Se tip nedenfor.

> Jeg kan ikke finde "Internet deling" i Windows2000, hvordan deler man
> internet forbindelsen?

Bjarne Duelund har lavet en fin vejledning og lagt den på sit web-site... Så
prøv:

http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/

> Skal alle pc'ere have en form for login/gruppe?

Ja! Men det kan Bjarnes vejledning også hjælpe dig med.

God fornøjelse

Claus

Fra : NO ANSWER

Dato : 22-01-02 07:42