Bootdisk...
Fra : Henrik H. Jensen

Dato : 21-01-02 17:45

Hej

Jeg har downloadet tre isofiler fra http://www.redmondlinux.org/
Hvordan brænder jeg dem ned på CD´ere? Kan det evt. lade sig gøre fraWin?
(Nero)?

....og kan man lave en bootdisk fra så man ikke er afhængig af at kunne boote
fra CD´en?

Venlig hilsen

Henrik H. Jensen
(Absolut LinuxNewbee)

Fra : Henry

Dato : 21-01-02 18:10

Hi all,
When I transfer text files from Windows to UNIX, I always get ^M at end
of each line. How can I get rid of this guy?

Thanks,
Henry

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 21-01-02 19:48

> Hvordan brænder jeg dem ned på CD´ere? Kan det evt. lade sig gøre fraWin?
> (Nero)?
Det kan sagtens lade sig gøre at brænde dem under Win*. Du skal bare huske,
at et iso-image skal ikke kopieres til cd'en, men skal bruges som "image"
for den cd du brænder. Nero kan klare det.
Mit bænderprogram foreslår fx.: "Create CD from Disc Image..."
> ...og kan man lave en bootdisk fra så man ikke er afhængig af at kunne
boote
> fra CD´en?
Du kan lave en bootdisk, men tænker du her på installationen eller fremover?
Hvis du kan boote fra disk kan du ligeså godt gøre det i forb. med
installationen.
Fremover kan du lave en bootmenu, så du kan vælge at boote fra cdrom, boote
til win* , boote til linux o.m.a.
--
MVH.
Axel

Fra : Henrik H. Jensen

Dato : 22-01-02 09:27

OK, jeg har fået styr på isofilerne.

Jeg tænkte faktisk på installationen.
Men bortset fra det så har jeg installeret Mandrake på en seperat HD, og
troet at jeg også installeret et program der gav mig mulighed for at vælge
mellem Win 98 og Mandrake ved hver boot. Dog starter maskinin konsekvent op
i Win. Jeg har også prøvet at installere softwaren fra Redmond, og haft
samme problem. Det er i begge tilfælde kun lykkedes mig at starte Linux´erne
op fved at boote fra en floppy.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 22-01-02 11:10

> Jeg tænkte faktisk på installationen.
Ja, det kan du. Det er bare et spørgsmål om at finde nogle floppy-images.
Er det lilo vi taler om?
--
MVH.
Axel