Netværk i NetBSD
Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 21-01-02 17:09

Jeg er ny til netbsd.

Jeg har installeret netBSD 1.4 på en pc med isa bus. Jeg vil gerne have
netværket til at køre, og i opstarten kan jeg se at den har fundet
netkortet. Så har jeg prøvet at bruge ifconfig. Fx.
ifconfig -A 192.168.0.2 ne1 inet.

ne1 fordi det er det kortet hedder i opstarten. Den skal køre i netværk med
en winxp maskine, hvor netbsd skal køre bla apache og ftp eller samba

--
Med venlig hilsen Esben
for svar over email fjern _slet_

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 21-01-02 17:22

Esben Skov Pedersen <phreak@_slet_12move.dk> wrote in

> [...]
> netværket til at køre, og i opstarten kan jeg se at den har fundet
> netkortet. Så har jeg prøvet at bruge ifconfig. Fx.

Glemte lige den skriver:
ifconfig: SIOCGIFFLAGS 192.186.0.2: Device not configuered