variabel 'edit center'
Fra : Jesper Stevnhoved

Dato : 21-01-02 15:39

http://www.jspr.dk/rum_test/jvp_2002.html ligger en f......s grim skitse
Skulle gerne blive til en gallerivæg, hvor der kan zoomes ind på de enkelte
billeder..
Vi leger at den hvide firkant er døren til næste rum og den røde firkant et
maleri. Det hele ligger i ét movieclip placeret i level_0

Foreløbig kan der via nedenstående objekt actions køres på x_aksen (følger
musen), samt zoomes ud og ind med piletasterne (op og ned)

Problem:

Musen har en position. I forhold til skærmen og i forhold til movieclippet.
Hvis jeg 'står' lige foran døren virker zoomen rigtig, fordi der zoomes ud
fra movieclippets centrum. Hvis jeg derimod står foran billedet (den røde
firkant) virker zoomen forkert, fordi hele 'rummet' bevæger sig udad og den
røde firkant ikke er i fokus.

Jeg ved ikke helt hvordan.. en variabel i forhold til musens position, som
flytter centrum i movieclippet ??
Altså en slags dynamisk udgave af 'edit center'

Mangler virkelig et forslag her ...

Action på movieclippet:

onClipEvent (load) {
movWidth = 780;
}
onClipEvent (enterFrame) {
_x = _root._xmouse*-1+movWidth;
}
onClipEvent (load) {
movWidth = 780;
intZoom = 10;
}
onClipEvent (enterFrame) {
if (Key.isDown(38) && _xscale < 200) {
_xscale += intZoom;
_yscale += intZoom;
} else if (Key.isDown(40) && _xscale > 50) {
_xscale -= intZoom;
_yscale -= intZoom;
}
_x = _root._xmouse*-1+movWidth;
}

Fra : Jesper Stevnhoved

Dato : 21-01-02 17:12

Fik løst den med et nyt mc: sub_mc :

onClipEvent (load) {
movWidth = 780;
intZoom = 5;
}
onClipEvent (enterFrame) {
if (Key.isDown(38) && _xscale<300) {
_xscale += intZoom;
_yscale += intZoom;
} else if (Key.isDown(40) && _xscale>100) {
_xscale -= intZoom;
_yscale -= intZoom;
}
sub_mc._x = _root._xmouse*-1+movWidth;