Bivirkninger ved blodtryksmedicin
Fra : JRh

Dato : 21-01-02 14:24

Hej
For 3 måneder siden fik jeg konstateret for højt blodtryk. Jeg var indlagt 2
gange i november og får nu en kombination af Norvasc og Selo-Zok.
Imidlertid er jeg begyndt at fryse temmelig meget - mest om hænder og ben.
Det er så galt, at jeg om natten må have thermoundertøj på og tæpper over
min dyne - ellers kan jeg simpelthen ikke sove.
Alligevel vågner jeg altid mellem 3 og 4 om natten, og har så meget svært
ved at sove igen.
Min læge mener det kan være Selo-Zok, der er skyld i disse problemer. Jeg
skal tirsdag til kontrol på sygehuset og ville derfor gerne høre om andre
havde samme problemer med blodtrykssænkende medicin.

Med venlig hilsen

JRH

Fra : Finn

Dato : 21-01-02 16:36

"JRh" <jrh@joras.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal tirsdag til kontrol på sygehuset og ville derfor gerne høre om andre
> havde samme problemer med blodtrykssænkende medicin.

Jeg får Corodil og dem har jeg ingen problemer med.

Har også prøvet Enadil, men dem synes jeg jeg fik det mærkeligt af
kunne ikke sove mere end 3 timer, lad og lettere hovedpine. Det var en
af løn-slaverne på apoteket som foreslog dem fordi de var billigere og
det samme produkt, men den samme virkning havde de ihvertfald ikke.

Finn

Fra : kim rasmussen

Dato : 28-01-02 15:33

hej jrh
jeg bruger også selo-sok og cozaar,det giver kolde tæer og fingre.
Det er fordi det er beteblokkere der giver dårligt blodomløb i hænder og
fødder,jeg tager termosokker på om natten og en tshirt så kan jeg sove hele
natten.
Pillerne skulle være de bedste der er på markedet,men der er desværre disse
bivirkninger.
hilsen mcloud