DELL?
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 21-01-02 10:22

Jeg overvejer at udskifte maskinen, og har bl.a. kigget på en DELL.

Specs (Dimension 4400):
- Pentium4 1,8GHz 256kb cache
- 384 Mb DDR
- Nvidia Geforce2 MX, 64Mb, TV-out
- 19" DELL monitor
- 60 Gb HDD
- 48x CD-ROM
- SB Live! Value
- Mus, keyboard m.v.
- MS WindowsXP Pro (UK)
- MS Works Suite (Kan desværre ikke fravælges...)
- 1 års on-site service.
- DKK 14.763,- inkl. moms og fragt.

En tilsvarende maskine koster ca. 13.993,-* hos shg.dk og spørgsmålet er nu,
om det bedre kan betale sig at købe DELL?

Hvor kan man alternativt købe bambus-PC med en ordentlig besparelse?

*) Kun med 256Mb RAM, men dog RDRAM. Uden software og on-site service.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Peter Schrøder

Dato : 21-01-02 10:51

"Kasper Damkjær" skrev...
> Jeg overvejer at udskifte maskinen, og har bl.a. kigget på en DELL.
> En tilsvarende maskine koster ca. 13.993,-* hos shg.dk og spørgsmålet
er nu,
> om det bedre kan betale sig at købe DELL?

Hvis du sammensætter en maskine ud fra dele
http://www.edbpriser.dk/ kan du antagelig spare
et par kroner. Spørgsmålet er så dels, om du selv magter
at sætte den sammen og dels at du selv skal løse
de problemer som _kan_ dukke op undervejs.
Fidusen ved at købe en "mærkevare" pc, er at du
kan kyle den i smasken på dem, hvis noget går galt.
(Det er vist iøvrigt også den eneste fordel)
Peter
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : orbital

Dato : 21-01-02 11:37

On 21 Jan 2002 09:21:35 GMT, "Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net>
wrote:

> [...]
>om det bedre kan betale sig at købe DELL?
>
>Hvor kan man alternativt købe bambus-PC med en ordentlig besparelse?

Gå ind på www.midtdata.dk

Vælg PC, vælg samle selv.

Så har jeg da lige stykket noget sammen baseret på soltek sl-85drv til
ddr ram. Bedre grafikkort mx400, dvd-drev (og intet cd-rom), 19 " AOC
skærm, uden software til 10.900,-
Det er med 256 Mbyte apacer DDR ram. Så må du bede dem om at sætte det
dobbelte i. Så stiger prisen med 750 kr.

Det mener jeg er et fuldt ud ligeså godt system. Lidt sjovere med DVD,
og bedre grafikkort, for skrabede mx er da lidt af en forstening.

mvh

John

Fra : Kurt Lund

Dato : 21-01-02 12:08

"orbital" <johnknuhtsen@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Gå ind på www.midtdata.dk
>

> Det mener jeg er et fuldt ud ligeså godt system. Lidt sjovere med DVD,
> og bedre grafikkort, for skrabede mx er da lidt af en forstening.
>
> Hej
Bedre grafikkort MX400 er ikke meget mere værd end Geforce MX2 64 mb
put hellere 500,00 kr mere i og få et rigtigt Geforce 2 GTS 64 mb.
Et godt eks er at en god ven af mig har en 1,8 Mhz P4 og Geforce 2 MX 400 64
mb
og nogle af hans spil hakker i 1024*768
Jeg har en P3 800 Mhz Geforce 2 GTS 64mb og samme mængde ram som ham
jeg kan kører de samme spil i 1280*1024 uden at det hakker.
så grafikkort har meget at sige, har selv et MX kort til at ligge i skuffen.

mvh
Kurt

Fra : orbital

Dato : 21-01-02 13:15

On Mon, 21 Jan 2002 12:08:10 +0100, "Kurt Lund" <klander@pc.dk> wrote:

> [...]
>jeg kan kører de samme spil i 1280*1024 uden at det hakker.
>så grafikkort har meget at sige, har selv et MX kort til at ligge i skuffen.

Ja, bevares. Et geforce2 gts bør man købe i dag ! mindst.
eller et geforce3 ti

mvh

John

Fra : Deltaforce3

Dato : 21-01-02 14:16

Hej.

Jeg vil lige foreslå at man tager et kik på denne side www.kylning.com.

Det er et firma i Sverige der handler med diverse hardware og man kan få
oplyst prisen i Dk. Sk. Nk. Eu.

Der er 2 maskiner under datorer hvor man kan se hvad der er og man kan lægge
til i bestillingen.

Jeg har selv maskine nr. 2 + ekstra ram, harddiske og nogle andre ting.

Prøv at tage et kik det koster ikke noget og hvem ved moske er der en stor
besparelse der ??????????

Fra : Locudo

Dato : 21-01-02 14:31

Jeg vil sige at du skal have et Geforce3 ti 200 i
ellers kan du ikke udnytte den P4 1,8GHz.

ellers har jeg kun godt at sige om dell, har en ven
der har en og den er helt støjsvag.

Locudo

Fra : Deltaforce3

Dato : 21-01-02 15:36