CPU spørgsmål
Fra : Tomas Sørensen

Dato : 21-01-02 09:39

Hej

Jeg sidder med en 3 år gammel antik computer med en Pentium 2 - 233 mhz
processer. Bundkortet kan maksimalt opgraderes med en P2 350 mhz. I den
forbindelse har jeg et par spørgsmål
1. Vil det forøge hastigheden væsenligt.
2. Kan jeg roligt købe en hvilken som helst P2 350 procersser eller er der
noget jeg skal være opmærksom på.

MVH
Tomas Sørensen

Fra : Mogens

Dato : 21-01-02 10:07

On Mon, 21 Jan 2002 09:39:29 +0100, "Tomas Sørensen" <tomas@gason.dk>
wrote:

> [...]
>1. Vil det forøge hastigheden væsenligt.
>2. Kan jeg roligt købe en hvilken som helst P2 350 procersser eller er der

Du kan også se om du kan finde en gammel 533 MHz Celeron CPU
og en Slot1>Socket370 konverter

Celeron CPU'en er låst i multiplier, så den vil køre 533 uanset hvad
bundkortet er lavet til. Jeg havde også en gammel 233MHz P2 som
jeg opgraderede på den måde og det virker fint.
Det vil give en bedre hastighedsforøgelse end en 350 P2

Mvh MogensI

Fra : Leony

Dato : 22-01-02 10:15

"Mogens" <moveng@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan også se om du kan finde en gammel 533 MHz Celeron CPU
> og en Slot1>Socket370 konverter

Eller bare et nyt bundkort med processor og køler for 1400 kr
http://www.klingenbergdata.dk/produkt/default.asp?product=143
det kan garanteret gøres billigere.
Tjek www.edbpriser.dk

Leony

Fra : Tomas Sørensen

Dato : 22-01-02 10:30

Nu spørger jeg måske lidt dumt...

Men jeg har et gammelt kabinet, et af dem der ikke selv slukker computeren
(kan ikke lige huske hvad det hedder), men kan et nyt bunkort godt
samarbejde med et "gammeldags" kabinet???

MVH

Tomas

Fra : Mogens

Dato : 22-01-02 11:05

On Tue, 22 Jan 2002 10:30:29 +0100, "Tomas Sørensen" <tomas@gason.dk>
wrote:

> [...]
>(kan ikke lige huske hvad det hedder), men kan et nyt bunkort godt
>samarbejde med et "gammeldags" kabinet???

Det er tvivlsomt.

Det gamle kabinet er sikkert et AT kabinet og
så passer et moderne ATX bundkort ikke.
Alle stikkene der skal ud bag i kabinettet sidder
anderledes på et ATX kort

Til gengæld kan du jo så få et nyt ATX kabinet
fra omkring 300,- og opefter

Mvh Mogens