Oplåsning af telefon og reklamationsret
Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 21-01-02 08:51

Hej NG

Jeg overvejer at få oplåst en Nokia 3310 mobiltelefon.

Hvordan vil jeg efter et sådan indgreb stå mht. reklamationsretten
(garantien)?

Jeg kan godt regne ud, at hvis telefonen går i stykker i forbindelse med
oplåsningen, kan jeg godt glemme alt om at få den repareret gratis. Men hvis
nu f.eks. vibratoren går i stykker senere hen, hvad så? Vil værkstedet så
tjekke om den er blevet oplåst? Kan de tjekke det?

Måske jeg skulle spørge i dk.videnskab.jura... Jeg venter lige og ser om jeg
får svar her.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Brian Fisker

Dato : 22-01-02 10:30

"Mark Andreas Christensen" <Machs-nospam-@email.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Jeg overvejer at få oplåst en Nokia 3310 mobiltelefon.
>
> Hvordan vil jeg efter et sådan indgreb stå mht. reklamationsretten
> (garantien)?

Det er ikke muligt at se, om telefonen har været simlåst, og omp en
eventuel simlås er blevet fjernet. Såfremt simlås-operationen går
smertefrit, vil du stadig have fuld garanti/reklamationsret på din
telefon.

\Mandal

Fra : Jan

Dato : 22-01-02 18:05

> [...]
> eventuel simlås er blevet fjernet. Såfremt simlås-operationen går
> smertefrit, vil du stadig have fuld garanti/reklamationsret på din

Hvor har du det fra?
Jeg har altid været overbevist om det modsatte nemlig :)

Jan-E

Fra : Brian Fisker

Dato : 22-01-02 21:30

"Jan" <j-e@SLETMIGget2net.dk> wrote in message

> Hvor har du det fra?
> Jeg har altid været overbevist om det modsatte nemlig :)

Jeg har låst flere telefoner op, blandt andet min søsters 3310 og
svogers tidligere 3210, som sidenhen har skullet til reperation. Ingen
problemer dér.

Desuden er der ingen garanti for, at Nokia telefoner er simlåst (helt
afhængig af leveringen og aftale med Nokia), hvorfor folk også ofte
bliver overrasket over, at deres nyindkøbte 3310ere o.lign ikke er
låste. Hvordan skulle en eventuel reparatør så vide, om telefonen
oprindeligt har været låst, når dette ikke er garanteret?

Endelig tror jeg slet ikke reparatører spekulerer i, om telefonen har
været udsat for en simlås-operation (medmindre telefonen melder "contact
service").

\Mandal