Skærm
Fra : Jørgen

Dato : 21-01-02 08:44

Hej
Jeg ved ikke om det er den rigtige nyhedsgruppe
jeg kan spørge vdr. skærm.

Jeg har en bærbar computer hvor jeg kan tilslutte
en eks. skærm.
i kontrolpanelet, skærm, og i indstillinger kan man
vælge 1 skærm eller 2 skærme, men hvordan virker det.
når jeg vælger 2 skærme, er den bærbar normal mens
den anden kun viser blå baggrund.
Kan man have 2 programmer kørerne hvor den ene program
kan ses på den bærbar og den anden program ses på
den eks. skærm ?

på forhånd tak
Jørgen

Fra : KE

Dato : 21-01-02 12:26

Hej

"Jørgen" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> vælge 1 skærm eller 2 skærme, men hvordan virker det.
> når jeg vælger 2 skærme, er den bærbar normal mens

Afhængig om det ligner den nye detonator driver (http://www.nvidia.com) som
jeg bruger kan du evt. vælge en klon, således at de to skærme viser samme
billede i en opløsning de begge kan være med til.

> Kan man have 2 programmer kørerne hvor den ene program
> kan ses på den bærbar og den anden program ses på
> den eks. skærm ?

Det ved jeg faktisk ikke - jeg glæder mig til at høre svaret fra en anden.

Mvh
Kim

Fra : Cubus

Dato : 21-01-02 15:29

> [...]
> den anden kun viser blå baggrund.
> Kan man have 2 programmer kørerne hvor den ene program
> kan ses på den bærbar og den anden program ses på

Du får bare et langt bredere skrivebord fordelt på begge skærme.
Når musepilen når ud til siden på den ene skærm forsætter den på
den anden skærm. Du kan trække vinduer over på den anden
skærm som det passer dig. Fx et tegneprogram på den ene skærm
og Word på den anden.

--
Cubus

Fra : Jørgen

Dato : 21-01-02 16:25

Tak for hjælpen
Det virker, jeg viste ikke at man skulle trække musen til venstre.
Hilsen Jørgen

Fra : Martin K

Dato : 21-01-02 16:28

MEN... det kræver utrolig meget tilvending... jeg har prøvet at arbejde med
det en dags tid... men jeg kunne ikke klare at arbejde med det. Det optimale
er derfor efter min mening at have en 17-19" skærm med en god opløsning man
kan holde ud at se på...

--
Martin K