ADSL spørgsmål
Fra : [: Cum get som' :]

Dato : 20-01-02 23:14

Jeg har d.d. opsagt mit Stofa til fordel for TDC ADSL 256/128.

Jeg spiller en del CS, hvilke pingtider kan jeg forvente?

Og jeg henter da også en del, nogen der ved hvad en god hastighed
er på dén forbindelse?

Er der noget jeg generelt skal passe på med hos TDC

Hilsen

ADSL-Newbie
Troels Olsen

Fra : Klitgaard

Dato : 21-01-02 00:05

"[: Cum get som' :]" <puttitat@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har d.d. opsagt mit Stofa til fordel for TDC ADSL 256/128.

Klogt.

> Jeg spiller en del CS, hvilke pingtider kan jeg forvente?

50 - 70 ligger jeg på.

> Og jeg henter da også en del, nogen der ved hvad en god
hastighed
> er på dén forbindelse?

28-30 kb/s

> Er der noget jeg generelt skal passe på med hos TDC

Næh, måske deres Speedstream Router i forb. med ICQ, FTP osv, men
hvis du bare har lidt mellem ørene og kigger på www.dsl-faq.dk
skulle det også kunne klares

--
....Klitgaard

Fra : [: Cum get som' :]

Dato : 21-01-02 00:51

Har bestilt BB|ADSL, kører vistnok uden router.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-01-02 01:24

Mon, 21 Jan 2002 00:51:20 +0100, skrev "[: Cum get som' :]"
<puttitat@stofanet.dk>:

>Har bestilt BB|ADSL, kører vistnok uden router.

[bundcitat fraklippet]

Vil du ikke gerne være så enlig, at citere efter netiketten, se
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html> og min signatur
- tak.

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå vil blive bragt.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Søren Blom

Dato : 21-01-02 00:14

> [...]
>
> Jeg spiller en del CS, hvilke pingtider kan jeg forvente?
>
> Og jeg henter da også en del, nogen der ved hvad en god hastighed

Prøv at forhør dig i dk.edb.internet.udbydere.xdsl som er den gruppe dit
spørgsmål høre hjemme i.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : TBC

Dato : 21-01-02 03:13

"[: Cum get som' :]" <puttitat@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Og jeg henter da også en del, nogen der ved hvad en god hastighed
> er på dén forbindelse?

256 Kbit/s ?
ca 28 KB/S når der er fratrukket bekræftigelses pakker.

> Er der noget jeg generelt skal passe på med hos TDC

....Deres priser
(Deres Boomtown ADSL er der dog ingen DSL udbyder der kan røre)

Det kunne også være f.eks at komme til at betale månedlige ydelser du måske
ikke nødvendigvis havde behøvet/behov for. Et eksempel er ekstraudgifterne
til router.

hmm, tja, hmm ? ? ? ....måske passe på med den tid du bruger foran skærmen
nu du har ubegrænset forbrug ?

TBC

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-01-02 08:37

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> hmm, tja, hmm ? ? ? ....måske passe på med den tid du bruger foran
skærmen
> nu du har ubegrænset forbrug ?

Bare rolig. Der er indført et administrativt maksimum på 24 timer pr.
døgn

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 21-01-02 10:51

> "TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> skærmen
>
> Bare rolig. Der er indført et administrativt maksimum på 24 timer pr.
> døgn

Typisk udnyttelse af monopol stilling...

Hmm

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-01-02 11:00

"Flemming Lynggaard" <edbmongol@edbmongol.dk> skrev i en meddelelse
> Typisk udnyttelse af monopol stilling...

Du er ikke den første der har været utilfreds. (no kidding)

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 21-01-02 20:11

> Bare rolig. Der er indført et administrativt maksimum på 24 timer pr.
> døgn

Med 2 årlige undtagelser, på hhv. 25 og 23 timer

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 22-01-02 01:33

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

> ca 28 KB/S når der er fratrukket bekræftigelses pakker.

Var det ikke kun under den gamle regering det var relevant...

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Niels Svendsen

Dato : 21-01-02 04:35

Ved test på hastighed får jeg næsten altid 104 i send og 227 i modtag, det
er vel ok.
har 256-128
--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Peter Schøn

Dato : 22-01-02 17:46

"[: Cum get som' :]" <puttitat@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har d.d. opsagt mit Stofa til fordel for TDC ADSL 256/128.
> Er der noget jeg generelt skal passe på med hos TDC

Jeg har haft TDC ADSL 256/128 i 3 måneder. I starten skete det jævnligt
(mindst en dag om ugen), at jeg først kunne komme på efter 1 - 2 timer. Jeg
har hørt andre omtale problemet som problemer med tildeling af IP-adresse.
Den IP-adresse jeg fik tildels, når der ikke var hul igennem lignede da
heller ikke den 'rigtige' IP-adresse.

Inden for den seneste måned har problemet ændret sig, så jeg nu bliver smidt
af efter 20-30 minutters tid og derefter har svært ved at komme på igen.

Jeg har på andre nyhedsgrupper hørt om folk med samme problemer og fundet
frem til, at det ikke er opsætningen af mit system der halter.

Skal du bruge internettet til noget seriøst, hvor du til enhver tid skal
kunne få adgang, er TDC måske ikke den bedste løsning......

Hvis det kniber kan manselvfølgelig altis have en ISDN-opkobling til nettet
i baghånden, men den ekstra udgift burde ikke være nødvendig.

Med venlig hilsen
Peter