bundkort - driver
Fra : Sørensen

Dato : 20-01-02 22:18

Hej, har en del problemer med "frysninger" og reboots af en ellers ny pc på
xp.
Har lidt mistanke til drivere til bundkortet, som er fra DFI, AD72-SC/SN
(usikker på om der er SC eller SN, da manualen dækker begge).
Jeg har Sisandra pro, og den fortæller at chipsettet er VIA KT266/A, BIOS
ID: 05/11/2001-VT-8366-8233-6A6LVD46C-00...'hvis det siger nogen noget - ja
og en masse andre oplysninger.
Hvad skal jeg kigge efter - hvilke drivere bør jeg have, og hvor checker
jeg, om det jeg allerede har, er korrekt??
Søren

--
1400 mhx AMD, 512 mb ram, 30 GB HD, Windows XP home (da), IE+OE 6.0.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 21-01-02 10:58

"Sørensen" skrev...
> [...]
> Hvad skal jeg kigge efter - hvilke drivere bør jeg have, og hvor
checker
> jeg, om det jeg allerede har, er korrekt??

Du kan checke enhedshåndtering for gule "!".
Min erfaring med XP er, at den helst vil ha' sine egne drivere.
Du kan fjerne markeringen i "automatisk reboot ved fejl" og
se om den så istedet giver en fejlmeddelelse.
Peter
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 21-01-02 22:37

Jeg har nogenlunde samme problemer. Har dog fundet ud af at det skyldes mit
ASUS V6800 grafikkort der går i infinitive loop.

Når XP starter op efter frysningen, vil du formentlig få en besked på
skærmen om at du kan sende en fejlrapport. Jeg vælger altid nej, men tjekker
den log-fil der henvises til. Den ligger som regel under
windows\logfiles\watchdog\

Filen kan åbnes i notepad, og giver i detaljer overblik over hvad der evt.
gik galt.

Lars Christoffersen

PS: har ikke selv fundet løsning på fejlen på grafikkortet, ved blot at den
er der. Hvis nogen har et bud er i velkomne til at skrive......

Fra : Óðin

Dato : 22-01-02 13:48

> [...]

> Søren
>

> --
> 1400 mhx AMD, 512 mb ram, 30 GB HD, Windows XP home (da), IE+OE 6.0.

Du kan også prøve at opdatere til den nyeste BIOS til dit bundkort, hvis alt
andet intet hjælper.

/Óðin