Er denne HD hdspeed ok.
Fra : Thf

Dato : 20-01-02 20:46

HD speed, hvad er godt og dårligt, er ikke min største viden
så hvad siger i. Billedet er sendt til dk.dinaer
Med navnet hdtach.

Takker.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Thf

Dato : 20-01-02 20:49

Sorry, hd'en er en ibm 7200omd.
Standart win89se drivere.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Esben

Dato : 20-01-02 21:10

"Thf" <tommy_friis@mail.dk> skrev i en meddelelse
> HD speed, hvad er godt og dårligt, er ikke min største viden
> så hvad siger i. Billedet er sendt til dk.dinaer
> Med navnet hdtach.

Det ser ud til at DMA ikke er slået til for den disk.

--
Esben

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-01-02 22:20

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det ser ud til at DMA ikke er slået til for den disk.

Det kan også være der er hardware konflikter.. Fx at kontrolleren deler
IRQ....

Jeg har haft et par problemer med det fx... Hvor det tog 5-10 sekunder at
kopiere 16 MB mellem diske...

Men nu har jeg ikke problemer..

Og jeg har langt mine målinger op til dk.binaer også.

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-01-02 23:30

> Og jeg har langt mine målinger op til dk.binaer også.

Jeg har lige smidt en måling op osse...
Hvorfor bliver din cpu brugt så meget? Min ligger på 12-13 %.

Quantum Fireball plus AS60... A7V266-E + xp1600+.

- Martin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-01-02 05:54

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige smidt en måling op osse...
> Hvorfor bliver din cpu brugt så meget? Min ligger på 12-13 %.
>
> Quantum Fireball plus AS60... A7V266-E + xp1600+.

Ja, jeg kan jo se, at det ikke er så Optimalt...

Jeg har netop også den Quantum.....

Abit Kt7-raid og Thunderbyrd 900 Mhz
- Windows XP

Hvis nogen kan sige, hvordan jeg optimere hastigheden. Ville det da være
dejligt.

Men jeg har vist aldrig kørt hurtigere end ca. Ata 33. Selvom, at alle 3
diske er ATA 100, 7200 omr. og tilsluttet ata 100 portene.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 21-01-02 13:42

> Men jeg har vist aldrig kørt hurtigere end ca. Ata 33. Selvom, at alle 3
> diske er ATA 100, 7200 omr. og tilsluttet ata 100 portene.

Og tilsluttet med ATA100 kabler (80-leder)?

Prøv om du ikke kan finde et DMA-tool til dit bundkort, der kan aktivere
DMA på diskene.

Hvis de sidder på RAID controllere, så kontroller at du har sat DMA til i
din highpoint BIOS ("set drive mode").

Din harddisk skal stå som "cable select" (ikke master eller slave).

Ellers tag et kig på:
http://go.to/kt7faq
Der er masser af gode råd og troubleshooting.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-01-02 17:08

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Og tilsluttet med ATA100 kabler (80-leder)?

Jup

> [...]
> DMA på diskene.

> Hvis de sidder på RAID controllere, så kontroller at du har sat DMA til i

Ja, det gør de. Men hvor indstiller jeg det? Skal jeg ud i bios?

> Din harddisk skal stå som "cable select" (ikke master eller slave).

OKA

Fra : Thf

Dato : 21-01-02 16:28

>"Thf" <tommy_friis@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
>Det ser ud til at DMA ikke er slået til for den disk.
Ja, det havde jeg sku' glemt at aktiverer igen efter nogen test.

Her er mine resultater efter dma aktivering.

Sequential speed. C: 35000 D: 21000
Random access. C: 16 D: 11.5
Read burst. C: >80 D: 59.2
Read speed (Average) C: 30317 D: 21444
CPU utililized. C: 0.0 D: 0.0

Så det hjalp, takker.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 21-01-02 11:01

"Thf" <tommy_friis@mail.dk> skrev i en meddelelse
> HD speed, hvad er godt og dårligt, er ikke min største viden
> så hvad siger i. Billedet er sendt til dk.dinaer
> Med navnet hdtach.

Er der nogen der ved hvorfor min "ryster" sådan? jeg synes det ser liiidt
sært ud....

MVH
Thomas

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-01-02 14:00

Har du slået alt fra når du tester den... Incl. netkort/internetforbindelse
(den laver sådan en "rystelse" hver gang den laver noget andet end testen.)?

- Martin