PSU, NoName eller KVALLITET ???
Fra : Andrew

Dato : 20-01-02 19:56

Hej

Jeg er nødt til at investere i en ny PSU, da min nuværende 300W Codegen
åbenbart ikke kan klare eet sølle cd-rom drev, et ECS K7S5A og en Athlon XP
1600+ CPU (med volcano 7 køler).

Den fryser af og til, og det kan jeg ikke leve med!

Min +3.3V rail er på 3.136V og +5.0V ligger på 4.970V, altså for lavt over
hele linien, hvi´lket tyder på dårlig PSU!

Jeg har kigget mig lidt omkring efter en PSU på 400W da det er sådan en der
skal til!
Et firma der hedder JNC har en der er PFC-godkendt (hvad det så betyder).
Den er ret billig (300 kroner) hvilket fik mig til at studse. For jeg har
hørt at det er vigtigt med en god strømforsyning, men hvis denne her er
godkendt af en eller anden instans og er på 400W, mon den så ikke går and???

Eller SKAL jeg slippe det 2- måske 3-dobbelte for en kvalitets PSU fra
Chieftech eller Antec ???

Har i nogle gode tips til hvad jeg skal gå efter???

Mvh Anders
SPECS:
K7S5A mainboard
Athlon XP 1600+
Volcano 7 køler
Geforce 2 TI
2 kabinet kølere
1 cdrom drev
diskettedrev
256 MB sdram PC133
Windows 2000 prof

Fra : \(: Marlboro Man :\)

Dato : 20-01-02 20:17

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Chieftech eller Antec ???
>
> Har i nogle gode tips til hvad jeg skal gå efter???

Du kan sagtens være heldig med en Noname PSU. De KAN være lige så gode som
en der er 200 - 300 kr. dyrer og hedder "Et Eller Andet".

Selv har jeg dog kig på en Macron 400 W PSU. Den er Low Noise og godkendt
af AMD.
Den Koster 549 kr. hos shg.dk

--
(: MarlboroMan :)