Råd vedr. grafikkort og lydkort.
Fra : Thomas Landberg

Dato : 20-01-02 17:02

Så er drømmemaskinen så småt ved at være på plads - i hvert fald i hovedet

Den ser foreløbigt således ud:

Mærke
Model
Pris ex. Moms
Pris inkl. Moms

Kabinet

Aluminium ATX med USB
kr 519,00
kr 648,75

Bundkort
Epox
EP-8KHA+ VIA KT266A chipset
kr 959,20
kr 1.199,00

Processor
AMD
Palomino 1700+ XP 1.47 Ghz
kr 1.069,00
kr 1.336,25

RAM
Samsung
256MB DDR
kr 629,00
kr 786,25

Harddisk
Seagate
Barracuda 4 80 GB 7200 RPM silent fluid
kr 1.379,00
kr 1.723,75

Grafikkort
ASUS
V7100 Pro GeForce II TV-out
kr 499,00
kr 623,75

Drev
DVS
DVD 16/48 x CD
kr 499,00
kr 623,75

Brænder
Lite-on
24x10x40
kr 729,00
kr 911,25

Skærm
Samsung
19" 957P
kr 2.199,00
kr 2.748,75

Lydkort
Hercules
Gamesurround Fortissimo II
kr 319,20
kr 399,00

Samling
DCS

kr 349,00
kr 436,25

I alt

kr 7.671,20
kr 11.436,75

Jeg skal bruge maskinen til alt andet end at spille. Jeg vil have tv-out, så
jeg kan se noget Divx på fjernsynet og jeg vil også gerne have surroundsound
til recieveren. Bundkortet, processoren, rammene, harddisken, brænderen og
skærmen ligger rimeligt fast, men hvad med lydkortet og grafikkortet? Hvis
der er en der kender et godt, billigt og lydsvagt kabinet, vil jeg også
gerne høre nærmere. Computeren skal helst ikke støje særlig meget.

Thomas Landberg

Fra : René Jensen

Dato : 20-01-02 22:58

Thomas Landberg wrote:
> [...]
> der er en der kender et godt, billigt og lydsvagt kabinet, vil jeg også
> gerne høre nærmere. Computeren skal helst ikke støje særlig meget.

Hvis du ikke skal bruge maskinen til at spille på, så vil jeg mene at
det er et rent overkill og putte et Geforce 2 kort i maskinen.
-Endvidere har jeg hørt at folk klager lidt over selve billedekvaliteten
på Geforce baserede grafikkort. Selv har jeg et Matrox Millennium G450
Dualhead siddende i min sekundære computer, og ja, Matrox har altid
været kendt for rigtig god billedkvalitet, så det ville være et absolut
alternativ til et Geforce baserede grafikkort, evt. det nye Matrox
Millennium G550 kort.

Et godt, billigt og lydsvagt kabinet ... ja, jeg ville nok først kigge
efter kabinnettets features og hvis det larmer for meget, så købe en ny
strømforsyning (NoiseControl/Enermax med Pabst o.lign.) og sætte i
kabinettet.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Esben

Dato : 21-01-02 05:03

"René Jensen" <rene.jensen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> været kendt for rigtig god billedkvalitet, så det ville være et absolut
> alternativ til et Geforce baserede grafikkort, evt. det nye Matrox

Sku' lige til at skrive det samme.. bruger selv tv-out (composite) på et
G400, og selv gennem 25 meter 50 ohms kabel er billedet flot (og når desuden
helt ud til kanten af tv'et).

--
Esben