Arbejde ifb. IVF
Fra : os

Dato : 20-01-02 16:47

Vi kunne godt tænke os at høre fra andre, der har været i IVF behandling, om
hvordan i har taklet problemet med stress og tunge løft på arbejdspladsen.
Vi skal snart i behandling og er lidt usikker på, hvordan vi skal forholde
os overfor arbejdsgiveren, mht. at få fri fra arbejde til undersøgelser, og
om man kan få sygedagpenge, hvis man ikke kan klare sit arbejde efter man er
blevet gravid.

Mvh
De to nye

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-01-02 18:25

In article <3c4ae6b6$0$256$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
"os" <kulle.@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> om man kan få sygedagpenge, hvis man ikke kan klare sit arbejde efter man er

Når du er blevet gravid med IVF, er du ikke mere udsat end hvis du er
blevet gravid på den normale måde, og du har også samme rettigheder som
alle andre gravide. Hvis dit arbejde er for belastende for en gravid, så
skal din arbejdsgiver sætte dig i en mere skånsom position, og er det
ikke muligt, så må du på sygedagpenge. Graviditetsbetinget sygdom er
ikke underlagt 120 dages reglen, så du behøver ikke at være nervøs for
dit arbejde på den bekostning.

Med hensyn til at få fri til undersøgelser, så mener jeg ikke din
arbejdsgiver kan nægte dig at gå til læge.

Mig og min kone har været i gennem to graviditeter med IVF, og er i gang
med den tredje.

Hvor går i til behandling henne?

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : os

Dato : 25-01-02 07:59

Hej Martin
Tak for dit svar.
Vi går til behandling på Herlev, og skal igang med tredje forsøg, eftre to
forsøg på Symbion.

MVH Stig

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-01-02 08:05

In article <3c510260$0$254$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
"os" <kulle.@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Tak for dit svar.

Velbekommen.

> Vi går til behandling på Herlev, og skal igang med tredje forsøg, eftre to
> forsøg på Symbion.

Pyha, jeg er glad for at det ikke er os, der har været igennem alle de
forsøg - det er dælme en hård omgang. Første graviditet lykkedes efter
2. ægudtagning, 2. graviditet lykkedes første gang. Denne gang har vi æg
i fryseren fra sidste omgang, så vi håber at kunne være fri for
ægudtagningen.

Vi går på rigshospitalet.