XP`s egen firewall
Fra : Sørensen

Dato : 20-01-02 14:38

Hvad siger eksperterne til ovenstående? Er der væsentlig forskel på den, og
så de her for nyligt foreslåede, som Zygate, Tiny el. andre??
Sørensen

--
1400 mhx AMD, 512 mb ram, 30 GB HD, Windows XP home (da), IE+OE 6.0.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-01-02 22:16

On Sun, 20 Jan 2002 14:38:05 +0100,
Sørensen <ps@vestnet.dk> wrote:
> Hvad siger eksperterne til ovenstående? Er der væsentlig forskel på den, og
> så de her for nyligt foreslåede, som Zygate, Tiny el. andre??
> Sørensen

Som default tillader den folk at overtage din maskine ved hjælp
af universal plug-and-pray.

Så den er nok troværdig....

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 23-01-02 03:54

"Povl H. Pedersen" skrev

> Som default tillader den folk at overtage din maskine ved hjælp
> af universal plug-and-pray.

Tjah, der er vist også noget autoupdate i XP og der er kommet et fix.

Hvis den indbyggede firewall er slået til, skal man bruge en broad-
cast eller en multicast adresse for at ramme maskinen. I XP Home er
firewallen slået til som standard. I XP Pro er den ikke slået til, da
MS regner med at folk som køber den kan tænke og bruge den ene hånd på
samme tidspunkt.

> Så den er nok troværdig....

Er du også medlem af jeg-hader-bill-gates-generationen?

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-01-02 20:26

On Wed, 23 Jan 2002 03:54:27 +0100,
Peder Vendelbo Mikkelsen <pedervm@hushmail.com> wrote:
> "Povl H. Pedersen" skrev

> Tjah, der er vist også noget autoupdate i XP og der er kommet et fix.

Autoupdate serveren, som kører Windows var nede i 5 dage kort efter
release af fixen.

> [...]
> samme tidspunkt.

> Er du også medlem af jeg-hader-bill-gates-generationen?

Nej. Jeg kører godt nok primært Linux derhjemme. Men er lidt
en sund skeptiker. Har dual boot med Win2k Pro (Som har været
XP Pro i ca. 1 måned, men for meget bøvl, selv med den smule
jeg brugte det). På arbejde har jeg primært Win2k som fil- og
appliaktionsservere med lidt Linux+Samba ved siden af. W2k Pro,
MacOS og et par W98 klienter. Hoster al web på Linux. Får hostet
lidt Windows web (ASP) ude i byen.

Jeg er skeptiker omkring de ting der ikke kører som de skal.
Det gælder ikke bare Windows.

Jeg har f.eks. en iPAQ PocketPC 2002 maskine. Den går ned med
jævne mellemrum. Lidt forstyrrelser på USB bussen, f.eks. uventet
disconnet, og så går den i uendelig løkke. Sådanne småting
er klare eksempler på, at deres programmører mangler en del
uddannelse omkring hvorledes man skal tænke når man skriver
kode. Det samme med buffer overflow. Deres PocketPC 2002 emulator
kan BSOD'e Windows 2000 + XP. Det er en user level applikation,
så det må den ikke. Men der er nogle der påstår at det er
fordi den smider en driver ind, og så er man udenfor sit sikre
OK.