kan logge på vha. sftp(22) men ikke vha. f~
Fra : Claus Kühle

Dato : 20-01-02 14:11

jeg kører proftpd 1.2.5 på en rh7.2
proftpd kører fint, og jeg kan forbinde når jeg logger på ved hjælp af sftp
(secure shell) protokollen.
Når jeg vil logge på vha. ftp (port21) får jeg:
control connection closed
mulig årsag?

det er selvfølgeligt bedre at brugerne logger på vha. ssh2-sftp (tror jeg
nok?), men der er det ret irriterende at de kan browse væk fra /home/user.
og se en masse linuxfiler. - i ftp(21) kan man jo låse brugeren i
home/user - måske kan man noget lignende i ssh2?

NB:
jeg har tidligere kørt wuftp og der havde jeg lignende problem i starten.
(kan bare ikke huske hvad jeg gjorde der!"ahlzeimers er en grim ting"
jeg har #-tagget i proftps.conf så man ikke kan få anonomous adgang.
jeg har åbnet for port 21 i min firewall.

Fra : John

Dato : 20-01-02 14:15

Og du er sikker på at din Proftpd kører... Det gjorde min nemlig ikke
Jeg fik nemlig samme fejlmed.

John

Fra : Claus Kühle

Dato : 20-01-02 14:25

"John" <postX@klog.dk> wrote in message
> Og du er sikker på at din Proftpd kører... Det gjorde min nemlig ikke
> Jeg fik nemlig samme fejlmed.
ja, jeg kan jo logge på vha. sftp - jeg regner med, at når jeg kan det så
kører proftp også...

Fra : Henrik Boegh, Denmar~

Dato : 20-01-02 16:47

Claus Kühle told the rest of dk.edb.system.unix:

[...]

> ja, jeg kan jo logge på vha. sftp - jeg regner med, at når jeg kan det
> så kører proftp også...

Øhm - kører sftp ikke via ssh? Altså således at det er din sshd der
leverer den service?

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ to much in my email address ***

Fra : Rasmus j=E6rem= Niel~

Dato : 20-01-02 16:49

I artikel <a2egg0$2gcq$1@news.cybercity.dk>, skrev "Claus Kühle"
<claus.kyhle@privat.dk>:

> "John" <postX@klog.dk> wrote in message
> ja, jeg kan jo logge på vha. sftp - jeg regner med, at når jeg kan det
> så kører proftp også...

det skal du ikke regne med sftp kører under ssh, mens ftp er en service
for sig selv.