Kontaktlinser
Fra : Helle Nielsen

Dato : 20-01-02 13:16

Hejsa.

Jeg ved ikke om dette er det rette sted at poste dette indlæg men jeg prøver
alligevel.
Jeg er en pige på 19 år som har haft briller siden jeg var 10 år. Nu føler
jeg at jeg er SÅ træt af dem og trænger til noget forandring så jeg vil
gerne prøve kontaktlinser.
Jeg har så mange spørgsmål som jeg gerne vil have svar på fra nogen af JER
som bruger kontaktlinser hver dag.

Jeg ved at der findes mange typer også nogen som man kan sove med om natten.
Men kan man mærke når man har kontaktlinserne i? gnaver de ikke?
Hvad hvis man skal græde? skal de så tages ud eller bliver de siddende?
Hvad med når man er i bad eller ude at svømme? kan man da godt have dem i?

Hilsen Helle

Fra : KM

Dato : 20-01-02 15:58

Hej Helle

Jeg har også selv kontakt linser.
Hvis man får en linse der passer til en, kan du ikke mærke det. Jeg sover
ikke med mine i, men det gør min mand, og han er vældig glad for det.

Du kan godt tage bad og svømme med dem i, og lige så kan du græde.

Håber det var noget du kunne bruge, ellers bare spørg igen.

Hilsen Karina

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 20-01-02 16:25

Nu har KM lige svaret på det meste, men spørg løs hvis der er mere.. jeg har
brugt linser i 5 år hver dag..

P.s. Det er MEGET dumt at vælge den type linser der er til døgnbrug -
risikoen for øjenbetændelse er 20 gange højere end hvis du tar dem ud om
aftenen og i om morgenen.

Mvh
Christian

Fra : Astrid

Dato : 20-01-02 17:10

Christian Jørgensen <gubbar@-REMOVETHIS-fnuck.dk> wrote in message
> [...]
>
> P.s. Det er MEGET dumt at vælge den type linser der er til døgnbrug -
> risikoen for øjenbetændelse er 20 gange højere end hvis du tar dem ud om

Jeg har brugt linser siden jeg var 15. Nu er jeg 27 og har brugt døgnlinser
de sidste 5 år. Det er en enorm lettelse i forhold til at skulle rense sin
linse hele tiden og være bekymret over m man taber den (man kan jo bare åbne
en ny og tage den på i stedet).

Jeg atger dem ud og smider ud om aftenen. Helt ærligt, hvad er grunden til
at man skulle sove med dem? Hvis man skal op i løbet af natten, kan man da
tage sine briller på!

med venlig hilsen astrid

Fra : Astrid

Dato : 20-01-02 18:24

Astrid <astridity@nospam.org> wrote in message

> Jeg har brugt linser siden jeg var 15. Nu er jeg 27 og har brugt
døgnlinser
> de sidste 5 år.

Men den korrekte betegnelse er vist i øvrigt 1-dags linser, i modsætning til
døgnlinser. Jeg kan stadig ikke se hvad det fede er ved at skulle sove med
dem om natten ...

Er der i øvrigt nogen der har erfaringer med Linse-X-pressen
(www.linsen.dk)?

/astrid

Fra : John Sahl

Dato : 21-01-02 23:19

"Astrid" <astridity@nospam.org> wrote in message news:3c4afc74$0$62888$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er der i øvrigt nogen der har erfaringer med Linse-X-pressen
> (www.linsen.dk)?

Jeg har gode erfaringer med http://www.abcoptik.dk/

Og extremt gode erfariner med linser, har brugt forskellige bløde linser gennem 15år.

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 21-01-02 14:00

"Helle Nielsen" <helle@jirty.dk> wrote in message

> Jeg har så mange spørgsmål som jeg gerne vil have svar på fra nogen
af JER
> som bruger kontaktlinser hver dag.

Det sidste år har jeg benyttet 1-dagslinser hver dag - og det har
været en meget positiv oplevelse, selvom det naturligvis ikke er
problemfrit, så har fordelen helt klart opvejet ulemperne.

Min øjenlæge frarådede mig at vælge noget som helst andet end
1-dagslinser pga. faren for infektioner. Såfremt du har en stor
bygningsfejl, så kan 1-dagslinser dog volde problemer...

Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient. biochemistry
Univ. of Copenhagen, http://www.cmrc.dk