-12V for lav?
Fra : Martin Petersen

Dato : 20-01-02 12:50

Hejsa...

Ifølge motherboard monitor ligger -12 volt, helt nede omkring -16 volt i
gennemsnit. Er det noget jeg skal tage mig af? Computeren kører
klippestabilt, men man ved jo aldrig. Jeg kører med en 300 watts aopen psu.

- Martin

Fra : Villy Jensen

Dato : 20-01-02 13:59

> [...]
> gennemsnit. Er det noget jeg skal tage mig af? Computeren kører
> klippestabilt, men man ved jo aldrig. Jeg kører med en 300 watts aopen

Det er ikke sikkert at du overhovedet har hardware i PC'en, der
bruger -12 V, men -16 V lyder vildt.

-12 V bør ikke stige til -16 V, selv om den er ubelastet...

Har du pillet ved din PSUventillator ('I gamle dage belastede
PSUventillator -12 V forsyningen')?

Når systemet i øvrigt er stabilt ville jeg ik' vær' umiddelbart nervøs,
men jeg ville ABSOLUT snarest checke -12 V med et troværdigt voltmeter!

Er der stadig garanti på PSU?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-01-02 17:06

> Har du pillet ved din PSUventillator ('I gamle dage belastede
> PSUventillator -12 V forsyningen')?

Ja. Den trækker 5 volt fra et hdd stik og bruger den originale stel (der vel
er den samme i alle stik?).

> Når systemet i øvrigt er stabilt ville jeg ik' vær' umiddelbart nervøs,
> men jeg ville ABSOLUT snarest checke -12 V med et troværdigt voltmeter!
>
> Er der stadig garanti på PSU?

Nej.

> Mvh Villy
> http://hjem.get2net.dk/villy