Avance Logic OLD gfx kort drivere?
Fra : Jean Pierre

Dato : 20-01-02 01:13

Hejsa. Jeg har bikset mig sådan en bette server sammen. Det er alt sammen
noget lidt ½ gammelt stads, men det ældste i maskinen er vel nok mit
grafikkort som er et Avance Logic ALG-2302. Jeg har prøvet at downloade de
NT og Win95/98 drivere de har på deres hjemmeside, men de vil slet ikke
kører under Windows XP som jeg har smidt på spanden.
Nogen ideer om hvad jeg ellers kan gøre? Ligenu ser den det som et Standard
VGA kort, og kan kun vise i 16 farver og det er jo lidt surt, da jeg ved det
kan kører 256.

Fra : Finn

Dato : 20-01-02 09:51

Jean Pierre <jp@aub.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c4a0b8b$0$10682$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
[...]

Det er nok rimeligt tvivlsomt om der nogensinde vil blive skrevet XP drivere
til dette kort da der efterhånden ikke er ret mange som stadig har sådan et
kort.Det er jo i bund og grund et kort der mest er beregnet til Win 3.11
..Det kunne til nøds anvendes sammen med Windows95 og NT men virkede allerede
dengang forældet i forhold til datidens andre grafikkort. Mvh.Finn

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-01-02 11:07

"Jean Pierre" <jp@aub.dk> skrev....

> Hejsa. Jeg har bikset mig sådan en bette server sammen.

[...]
> Ligenu ser den det som et Standard VGA kort, og kan kun
> vise i 16 farver og det er jo lidt surt, da jeg ved det kan
> kører 256.

Er det ikke ligegyldigt på en server? Som Finn skriver, så tvivler
jeg på der bliver lavet en driver der virker under XP. Din eneste
chance er hvis en eksisterende NT eller W2K(hvis den findes) driver
virker under XP.

Den nyeste ALG2302 driver jeg har kunnet finde er fra den 13/3-2000:
ftp://152.104.125.40/graphic/2302/winnt/2302.exe

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Jean Pierre

Dato : 20-01-02 13:17

Jah den vil ikke finde de NT drivere under XP :(.
Ja i teorien kunne det være fløjtene ligemeget med om det kørte 2-16 el. 256
farver. Dog vil Motherboard monitor ikke kører på en computer med mindre end
256 farver, og det er ret vitalt for mig at kunne overvåge CPU temp på den.
Men hva... jeg prøver om jeg ikke kan score mig et lidt nyere kort. Det her
har i hvert fald set sin storheds tid :)