SAMBA simpel config?
Fra : wheeeeeeee

Dato : 19-01-02 23:31

Jeg har rodet lidt rundt med at få SAMBA til at fungere, som jeg vil have
det.

Når jeg på min windows klient prøver at gå ind på min Mandrake 8.0 samba
box, så spørger den efter password til [...]$IPC tror jeg den siger. Jeg
havde engang et lignende problem med Win2K.

Jeg gider ikke at have flere brugere på min Windows klient, så kan man ikke
lave det sådan at man kan klikke på linux boxen i "Network Neighborhood"
uden at blive spurgt om password uanset bruger, og så have nogle shares hvor
nogle af dem evt. har password?

Til at starte med vil jeg bare gerne lave et helt frit share, som alle på
LAN'et (bestående af samba boxen og en Win98 PC) kan få adgang til?

Kan I ikke hjælpe med hvordan jeg skal sætte min smb.conf op?

Fra : tommy

Dato : 20-01-02 17:27

wheeeeeeee wrote:

> [...]
> LAN'et (bestående af samba boxen og en Win98 PC) kan få adgang til?
>
> Kan I ikke hjælpe med hvordan jeg skal sætte min smb.conf op?

Du kan bruge optionen "null password = Yes"

Hilsen tommy

Fra : wheeeeeeee

Dato : 20-01-02 20:42

snip

> Du kan bruge optionen "null password = Yes"

null password= Yes virker ikke, men jeg har fået lavet et share (/tmp), som
min Windowsbruger har adgang til. I smbpasswd har jeg givet windowsbrugeren
et password (ingenting). Men jeg kan kun få adgang til /tmp. fx /var/www
virker ikke selvom jeg gør det samme som med /tmp.

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 21-01-02 00:44

"wheeeeeeee" <huiiiiiii@huiiiiiii.dont.spam.me.com> wrote in

> [...]
> givet windowsbrugeren et password (ingenting). Men jeg kan kun få
> adgang til /tmp. fx /var/www virker ikke selvom jeg gør det samme som

Ud overe samba's adgangslontrol har ejerskab/tilladelser nede i det
"fysiske" filsystem betydning, så du skal muligvis eksperimentere med
force group = <unix-gruppe, der har skriverettighed i /var/www>
eller
force user = <unix-bruger, der har skriverettighed i /var/www>

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use