lydkort til under 1500.000kr
Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 19-01-02 22:10

Jeg leder efter et lydkort,
som kan virke på en AMD Athlon(tm)XP 1600+
med 256,0 MB RAM.

Jamen det burte alle PCI kort da kunne virke på.
BURTE!
De fleste er alle lavet til INTEL processorer.

Lydkortet skal kunne optage bånd.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-01-02 22:15

"Peter Ole Kvint" <haabet@haabet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jamen det burte alle PCI kort da kunne virke på.
> BURTE!
> De fleste er alle lavet til INTEL processorer.

Hvad med:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414617908 ?

Kan fx. optage i 24 Bit 96 KHz, så du for bedst mulig kvalitet fra dine
bånd. Har fx, også alm. phonestik indgange.

Men du må lige spørge den danske afdeling http://www.xs-sound.dk/, om kortet
fungere med dit styresystem, plus evt. hardware.

Fra : Jørgen Storgaard

Dato : 19-01-02 22:47

Hej

Jeg har aldrig set et lydkort til 1,5 mio. kr.

Hilsen

Jørgen

Fra : peter-nt

Dato : 19-01-02 22:49

Der står nu også "under" - så det må vel gælde sådan ca. alle
peter-nt

Fra : FeZ

Dato : 19-01-02 23:06

"Jørgen Storgaard" <storgaard@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har aldrig set et lydkort til 1,5 mio. kr.

Der står også under !
Han arbejder nok i Merlin
--
FeZ

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-01-02 23:23

"Jørgen Storgaard" <storgaard@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har aldrig set et lydkort til 1,5 mio. kr.

Lad nu være med at komme med de bemærkninger

I ved jo godt det er 1.500 kroner.
Hvis det skulle være 1,5 Mio.. Skulle der jo stå 1.500.000

Fra : Kasper Thor Larsen

Dato : 20-01-02 01:23

> Lad nu være med at komme med de bemærkninger
>
> I ved jo godt det er 1.500 kroner.
> Hvis det skulle være 1,5 Mio.. Skulle der jo stå 1.500.000

ØHHH NÅhhh
Ok men så må han jo nok nøjes med et soundblaster kort.
Eller hvis han er rigtig smart, så køber han Hoontechkortet som er anbefalet
tidligere i tråden. Jeg har selv storebroderen (C2000) og det er en rigtig
rigtig fed løsning. DSP24Vaule er stort set lige så god, dog ikke så mange
kanaler (10) og med insidethenoisycomputer convertere. Men så smart er han
nok ikke, hvem vil have et kort der hedder Hoontech når man kan få et der
hedder Soundblaster? Og så pis være med converterkvaliteten. (Hoontech kan
AD konvertere i 24/96, det kan Soundblaster ikke)

Kasper Thor
(Som synes Hoontech sparker røv i forhold til Soundblaster så længe det ikke
drejer sig om et kort til spil)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-01-02 01:22

"Kasper Thor Larsen" <k2r@post.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ok men så må han jo nok nøjes med et soundblaster kort.
> Eller hvis han er rigtig smart, så køber han Hoontechkortet som er

Jup,, det var jo det jeg skrev.

Fra : Kasper Thor Larsen

Dato : 20-01-02 01:13

> Jeg har aldrig set et lydkort til 1,5 mio. kr.

Vær sikker på de findes!!

Kasper Thor

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 20-01-02 14:03

"Kasper Thor Larsen" <k2r@post.com> wrote in message

> Vær sikker på de findes!!

Mit SB Live! Player 1024 er da til salg for 1,5 mio.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 20-01-02 10:53

Peter Ole Kvint skrev:

> Jeg leder efter et lydkort, som kan virke på en AMD
> Athlon(tm)XP 1600+ med 256,0 MB RAM.
> Jamen det burte alle PCI kort da kunne virke på.
> BURTE! De fleste er alle lavet til INTEL
> processorer.

Den oplysning vil jeg godt sætte et kraftigt spørgsmålstegn ved! Jeg har
nu haft fire PCI-lydkort (Adlib, Sound Galaxy, Gravis UltraSound og
Sound Blaster AWE64gold), og de har alle siddet i en AMD-maskine -
sidstnævnte i en Athlon med 256 MB RAM. Hvorfor skulle de ikke virke med
dén processor?

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 20-01-02 12:55

In article <3C49E0AD.9AC3A72D@haabet.dk>, haabet@haabet.dk says...
> [...]
>
> Jamen det burte alle PCI kort da kunne virke på.
> BURTE!
> De fleste er alle lavet til INTEL processorer.

Lydkort er ikke lavet til den ene eller anden processor. Jeg har hørt om
problemer med visse bundkort (VIA) og lydkort (SB), men har aldrig oplevet det
selv.

Jeg kører selv med et SBLive value og har ikke haft problemer med nogen af de
bundkort, jeg har haft det sat i (3 stk Via indtil videre).

Creative er altid et godt valg. Live eller Audigy er to gode kort, hvor Live er
det, man får mest for pengene ved.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 20-01-02 14:01

"Peter Ole Kvint" <haabet@haabet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jamen det burte alle PCI kort da kunne virke på.
> BURTE!
> De fleste er alle lavet til INTEL processorer.

Jeg har aldrig hørt om et lydkort, der ikke kunne sidde i en maskine med en
AMD-processor. Jeg har nu haft fire Creative Labs-kort, og jeg har endnu
ikke ejet en Intel-CPU.

Alle lydkort kan optage bånd. Det handler blot om at sætte et kort til line
in-indgangen...

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 20-01-02 03:36

"Christian R. Larsen" wrote:

> Alle lydkort kan optage bånd. Det handler blot om at sætte et kort til line
> in-indgangen...

Ja, men spændingen fra båndspilderen er kun det halve af hvad der skal
til
for at optage på line in-indgangen!