Text og AutoCAD
Fra : Neser

Dato : 19-01-02 21:38

Davs...

Har et mindre problem med min AutoCAD (2000i).
Jeg skal have skrevet noget text (Arial), som derefter skal opløses i
linier, så det kun er kanterne der ses, som linier istedet for at det er som
blokke, som når man lige har skrevet det.

--
- Neser
Neser@neser.dk

"A' er ikk' fuld, bare lidt swimmel!!" (Martin 18 år)
"Menigheden er dem, der holder med præsten." (Mie 8 år)
"Præster skal bl.a. være med til fødsel og dåb og konspiration og
begravelse." (Christoffer 8 år)
"Reeza tror ikke på Gud, han tror på Allan." (Kate 6 år)
"Når klokken er 12 vender alle sig mod Mekka og bider i kvasterne på
tæppet." (Raymond 7 år)

Fra : Arne Rohr Pedersen

Dato : 20-01-02 12:29

"Neser" <Neser@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tæppet." (Raymond 7 år)
>

> Skriv teksten, gå til "Expres","Text", "Explode Text". Der skal nok lige
slettes nogle linier derefter.

--
Arne Rohr Pedersen

Fra : Neser

Dato : 21-01-02 06:36

> slettes nogle linier derefter.

Hmm.. jeg kan ikke finde "Expres" nogen steder.... er det mig der har en
begrænset udgave af AutoCAD eller..??

Fra : Arne Rohr Pedersen

Dato : 21-01-02 20:16

"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm.. jeg kan ikke finde "Expres" nogen steder.... er det mig der har en
> begrænset udgave af AutoCAD eller..??

"Expres" er en af drop-down menuerne aller øverst på skærmen.

--
Arne Rohr Pedersen

Fra : Neser

Dato : 21-01-02 21:45

> "Expres" er en af drop-down menuerne aller øverst på skærmen.

Det var også det jeg gik ud fra, og som du kan se på følgende link til et
screenshot jeg har taget (http://neser.dyndns.dk/autocad.jpg), er den
funktion ikke i min AutoCAD, men hvis du kan læse hvad programmet skriver i
komandopromten, så kan jeg prøve med det istedet...

Fra : Arne Rohr Pedersen

Dato : 21-01-02 22:10

> [...]
> funktion ikke i min AutoCAD, men hvis du kan læse hvad programmet skriver
> komandopromten, så kan jeg prøve med det istedet...

På min Acad 2000 er "Expres" mellem "Modify" og "Window" ,så det er nok ikke
helt den samme version vi sidder med. Men prøv at skrive "txtexp" i
komandopromten. Håber det så virker.

--
Arne Rohr Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-02 22:14

Express er ikke standard til ACAD mere - skal købes.
Men lån evt. en skive hos en der har den gl. udgave af 2000 serien, der er
den sikkert på.

Leif,

Fra : Arne Rohr Pedersen

Dato : 31-01-02 22:03

"Leif" <None> skrev i en meddelelse
> Express er ikke standard til ACAD mere - skal købes.
> Men lån evt. en skive hos en der har den gl. udgave af 2000 serien, der er
> den sikkert på.

Jeg har lige erfaret på jobbet, at hvis man bare foretager en standard
installation af ACAD 2000 får man ikke installeret EXPRESS, men ved en
komplet installation får man den med.

--
Arne Rohr Pedersen