Kan man køre en server på en PPPoE ADSL fo~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-01-02 18:55

Jeg har en plan om at skulle køre mit eget domæne på min egen pc når
jeg får ADSL.
Men kan man med PPPoE køre en sådan server, vil den ikke afbryde
forbindelsen hvis ikke der har været trafik i x minutter?
Kan man være på "altid" med en PPPoE forbindelse, eller kræves der en
anden type ADSL-forbindelse.

Med Stofanet som også bruger en slags opkaldssoftware, lavede jeg
således at min server med 30 minutters mellemrum udførte en ping
kommando på nogle interne adresser på stofanet. Denne trafik holdt så
forbindelsen åben. Det kunne jeg selvfølgelig gøre igen, men tænkte på
om ikke dette kunne gøres smartere?

mvh
Flemming

Fra : Klitgaard

Dato : 19-01-02 19:36

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> skrev i en
meddelelse news:Xns919BC07B23CB6joenssonblobdk@130.225.247.90...
> [...]
afbryde
> forbindelsen hvis ikke der har været trafik i x minutter?

Nej

> Kan man være på "altid" med en PPPoE forbindelse, eller kræves
der en
> anden type ADSL-forbindelse.

Ja, så længe pc'eren er tændt

> [...]
holdt så
> forbindelsen åben. Det kunne jeg selvfølgelig gøre igen, men

Tror kun det er ved Stofanet du skal holde trafikken kunstigt i
live.

--
....Klitgaard