Loade en formular med data fra db
Fra : Jønke

Dato : 19-01-02 16:06

Hej

Har brug for lidt hjælp med en formular.
Jeg ønsker at udfylde formularen med data fra en database;
men hvordan gør jeg dette?
Databasen har jeg connected osv. så det er blot at få data puttet
ind i felterne i formularen jeg mangler. Jeg har ikke lige kunnet få
det til at fungere den vej. Det går fint nok med at udfylde formularen
selv og så sende data ud af den.

Jeg benytter VBScript og FP2000.

Mvh. Jørgen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-01-02 16:15

On Sat, 19 Jan 2002 16:06:16 +0100, "Jønke"
<joergenassens@hotmail.com> wrote:

Hej,

>Jeg ønsker at udfylde formularen med data fra en database;
>men hvordan gør jeg dette?

Du skriver formularen akkurat som du elelrs ville gøre, og når du
kommer til et felt, der skal have en værdi, kunne det fx se således
ud:
<input type="text" value="<%= MinVaerdi %>" name ="MinVaerdisNavn"
class="text">

- skal feltet være skjult, sættes typen til "hidden:
<input type="hidden" value="<%= MinVaerdi %>" name ="MinVaerdisNavn"
class="text">

Good luck,
Jørn

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-01-02 16:21

On Sat, 19 Jan 2002 16:15:15 +0100, Jørn Andersen <jorn@jorna.dk>
wrote:

Hej igen,

Svaret var måske lidt ufuldstændigt

><input type="text" value="<%= MinVaerdi %>" name ="MinVaerdisNavn"
>class="text">

Hvordan får du så fat i MinVaerdi ?
Ligesom når du ellers trækker data ud af basen:
strSQL = "whatever"
Set rs = ...
MinVaerdi = rs("MitFelt")

- og det sædvanlige:
rs.Close
Set rs = Nothing
Conn.Close
Set Conn = Nothing

Spørg igen, hvis det er en af dem, der giver problemer :)

Good luck,
Jørn

Fra : Jønke

Dato : 19-01-02 17:24