Søgemaskine
Fra : John Pallesen

Dato : 19-01-02 15:18

Hvordan kan man lave en enkelt søgefunction i en acsii fil uden større
besvær???

John Pallesen

Fra : jsn

Dato : 19-01-02 21:33

HINT: http://www.php.net/manual/en/function.ereg.php

Fra : Sinkbæk

Dato : 20-01-02 12:07

> HINT: http://www.php.net/manual/en/function.ereg.php

Undskyld, men den fatter jeg ikke...

Kan jeg få en lidt mere uddybende forklaring?

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 20-01-02 12:39

"Sinkbæk" <ts@88888nvr.dk> wrote in message

> Undskyld, men den fatter jeg ikke...
>
> Kan jeg få en lidt mere uddybende forklaring?

Læs manualen start evt. her: http://dk.php.net/manual/en/function.fopen.php

mvh
Andreas Hjordt

Fra : Sinkbæk

Dato : 20-01-02 14:35

"Andreas Hjordt" <ahj@SPAMtrition.dk> skrev i en meddelelse

> Læs manualen start evt. her:
http://dk.php.net/manual/en/function.fopen.php

Ok, men hvad skal jeg så putte ned i den .txt-fil?

-Sinkbæk

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 20-01-02 14:40

On Sun, 20 Jan 2002 14:34:51 +0100
"Sinkbæk" <ts@88888nvr.dk> wrote:

> Ok, men hvad skal jeg så putte ned i den .txt-fil?

Du skal åbne din ascii-fil med fopen() og derefter søge i den vha. ereg().

--
mvh Andreas
   "Jeg blev træt af min gamle

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 20-01-02 15:18

On Sun, 20 Jan 2002 15:03:39 +0100
"Sinkbæk" <ts@88888nvr.dk> wrote:

> Ok, men hvordan får jeg indsamlet tekst, til at skrive i en fil, med
> info om webstedet?

Nu er vi jo ovre i et andet spørgsmål end det tråden startede med. Hvis du
vil lave en søgemaskine og indsamle informationer om siderne, så vil jeg
tro det er en fordel at placere den info i din database.

> Kan jeg få php til at ræse igennem alle sider? inkl. database?

Ja, det kan lade sig gøre, men det er straks mere kompliceret end at søge
i en ascii-fil. Du kan f.eks. tilgå dine sider 'udefra', dvs. så PHP har
været i gang, og har 'lavet' siderne. Eller hvis alt det indhold du vil
søge på befinder sig i databasen, kan du nøjes med at søge i den.

Det skal siges at jeg ikke selv har lavet nogen søgemaskine, så jeg kan
nok ikke være dig særligt meget mere behjælpelig.

Der findes også andre muligheder, en man ofte hører om (den har jeg heller
ikke prøvet) er ht://Dig : http://www.htdig.org/

--
mvh Andreas
   "Jeg blev træt af min gamle