Lydsystem til bærbar...
Fra : Lars Kræmmer

Dato : 19-01-02 14:20

Hej

Jeg bruger min bærbare som jukebox og i den forbindelse vil jeg gerne høre
hvad den bedste højtalerløsning er.

Den bærbare er en IBM t20. Højtalerene skal tilsluttes med jack.

PFT

Lars Kræmmer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-01-02 15:52

Lars Kræmmer skrev:

>Jeg bruger min bærbare som jukebox og i den forbindelse vil jeg gerne høre
>hvad den bedste højtalerløsning er.

Så gode højtalere som muligt. Jeg har ladet mig fortælle at man
får bedre kvalitet ved at bruge linjeudgangen fra lydkortet og
ekstern forstærker (og mange nye kort kan vist slet ikke
forstærke selv).

En NAD-forstærker med 2 af de mindste Dali-højtalere giver god
lyd (3-4'000 kr.), men min lokale computerpusher har et JBL-sæt
med en subwoofer og to små satellithøjtalere til under en tusse.
De giver forbavsende god lyd.

Yderligere diskussion hører nok til i dk.teknik.lyd.

--
Bertel

Fra : Christian Sparre

Dato : 19-01-02 16:51

Jeg har et sæt Labtec 2414 (tror jeg) det er 2 satelitter og en sub
det giver en forbløffende god lyd.......

ca. 500 kr. kan det vel gøres for

//SparreZ

Fra : poppe

Dato : 19-01-02 23:59

har lige købet et sæt creative soundworks sw320, som overraskede mig meget!!
jeg gav 399,- i fone i randers, og de har den i obs i randers til 299,-

--
Dennis
Randers