Kun ½ optælling af Ram i bærbar?
Fra : Stefan Thomsen

Dato : 19-01-02 14:13

Hej gruppe!
Jeg har net erhvervet mig 3x128 mb ram (MCT) pc133 til min Chicony bærbare.
P2-300. Der sad et 64 mb modul i i forvejen, også MCT.
Den tæller kun ½ op dv. 3x64 mb ram. Nogen forklaring på det?
Rammene er spritnye. Når jeg sætter dem i hver for sig, tæller de kun ½. 64
mb istedet for 128 mb. Alle 3.
Stefan, Aalborg

Fra : Henning Larsen

Dato : 19-01-02 18:06

"Stefan Thomsen" <chemnitz@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den tæller kun ½ op dv. 3x64 mb ram. Nogen forklaring på det?
> Rammene er spritnye. Når jeg sætter dem i hver for sig, tæller de kun ½.

Jeg gætter på du enten har fået forkerte moduler, eller din pc kun
understøtter 64 mb pr. modul. Hvor meget ram siger Windows der er?

Henning Larsen

Fra : Deaster

Dato : 19-01-02 21:54

> [...]
> Den tæller kun ½ op dv. 3x64 mb ram. Nogen forklaring på det?
> Rammene er spritnye. Når jeg sætter dem i hver for sig, tæller de kun ½.

Hvor meget ram er det muligt at smide i maskinen?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Stefan Thomsen

Dato : 20-01-02 04:09

Manualen skriver max 384 ram. 3x128 mb. På rammene står 128 mb ram pr. stk.
I opstart står der "ram i socket 0-2-4".
Jeg har et 64 modul i fra start. Når jeg smækker et et 128 modul i tæller
den 64 mb i.
Stefan

Fra : H3nrik V!

Dato : 22-01-02 19:41

Jeg tror du har konflikt med enket/dobbeltsidet ram. Du skriver at den
detekter ram i socket 0-2-4. Det lader til at ram'en er enkelt-sidet,
istedet for dobbet, og hvis maskinen understøtter 128mega pr. klods,
understøtter den nok kun 64 mega pr. side på ram'en, så det skal være
dobbeltsidet... Håber det ikke lød som volapyk...!

/H3nrik!