Pc slukker ikke.
Fra : PH

Dato : 19-01-02 13:46

Hej her i gruppen

Jeg har nogle problemer men at få min pc til at lukke ned når jeg
vælger luk pc i Win Me,den begynder godt nok at lukke ned men når den
skal slukke computeren går min skærm bare i sort og begynder at blinke
og computeren køre bare vidre.

Det er ikke så længe siden at jeg har samlet mit system som består af
følgende.
Asus A7V 133 men raid.
Amd 1333 mhz
Aopen kabinet med monteret 400 watt psu.
640 mb ram pc 133
Geforce 2 pro

Hardisk 1 (20 gb ibm 7200 omdr) sidder på ata 100 ide 1 som master.
Hardisk 2 (10 gb ibm 7200 omdr) sidder på ata 100 ide 1 som slave.
Hardisk 3 (60 gb ibm 7200 omdr) sidder på at100 ide 2 som master.

Min cdrom drev har jeg sat på den "almindelige" ide 1 som master.
Brænderen sidder som slave på samme ide som cdrom drevet.

Og jeg har indstalleret ata promise ultra 100,og har ingen udråbstegn
inde under enhedshåndtering.
4 in 1 er også indstalleret men det har vel ingen betydning.

Jeg har ladet mig fortælle at master disken altid skal sidde yderst på
ata 100 kablet og slave på det midterste stik,og det har jeg også
gjort.

Når jeg starter maskinen finder den først cdrom også brænderen.
Så går den igang med at loade ata 100 og der finder den også alle
diske som den skal,og systemet køre som det skal,men vil bare ikke
lukke ned,kun når jeg holder slukknappen inde i ca 5 sek.

Kan det have noget at gøre med jumber indstillinger at gøre på mine
hardiske da jeg kan se på dem at man har flere muligheder for at
stille master og slave.

Så igår skulle jeg lige samle en pc til nogle af vennerne.
Består af.
asus a7v 266 mener jeg det var.
Atlon 1600 xp 1400 mhz.
256 ddr ram
psu 400 watt
3 stk hardiske

Den gør F........ det sammme vil ikke lukke ned.
Jeg prøvede at pille alle enheder ud så der kun var en hardisk og
gfxkort i maskinen samt mus og tastatur men det hjalp intet.

Vennerne har nu haft kontakt med forhandleren for at høre hvad der
kunné være galt.
Han mente at der var noget inde i Bios som vi skulle slå fra od de kan
selvfølge ikke huske hvad det var.
Jeg har nu rodet lidt inde i bios og jeg syntes ikke at kan finde
noget.

Kan i Hjælpe mig/os.

På forhånd tak

Mvh PH