Opdatering til Win 2000
Fra : Søren Ernst

Dato : 19-01-02 13:06

Jeg har lige opdateret min PC fra Win 98SE til Win 2000 så langt så godt.
Men når jeg vil slukke computeren lukker den fint ned (næsten) for til sidst
skriver den, "Du kan nu slukke for computeren"
.... jo, tak, så er det om at holde knappen inde i ca 10 sekunder før skidtet
lukker ned.
Og NU kommer spørgsmålet. Kræver det en opdatering af bios eller skal jeg
bare lave en helt ny installation af win 2000??

bios har følgende data; Avard v4.51PG med ID
08/06/1998-i440BX-W977TF-2A69KF99C-00, det er et Acorp MB eller et Asus

På forhånd tak
Søren Ernst

Og forresten ...hvis det kræver en opdatering af bios Hvor F.... finden jeg
sådan en sag???

Fra : Torben Nielsen

Dato : 19-01-02 15:44

> Kræver det en opdatering af bios eller skal jeg
> bare lave en helt ny installation af win 2000??
>
> bios har følgende data; Avard v4.51PG med ID
> 08/06/1998-i440BX-W977TF-2A69KF99C-00, det er et Acorp MB eller et Asus

Når du booter står der om din BIOS er ACPI-kompatibel. Hvis den ikke er,
skal du opdatere bios og derefter installere Windows2000 oveni i din
gamle installation (så beholder du alle indstillinger og skal kun
opdatere diverse drivere). Udfra den ID-linie du har angivet lyder det
som en gammel BIOS uden ACPI-understøttelse. Havde selv samme problem
med mit ASUS P2B og brugte ovenstående opskrift, nu virker skidtet perfekt.

Den BIOS-version jeg benytter kan hentes på:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Slot_I/INTEL_Chipset/i440BX/P2B/with_Hardwaremonitor/1012.zip

Hvis dit motherboard ikke har hardwaremonitor, så hent:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Slot_I/INTEL_Chipset/i440BX/P2B/without_Hardwaremonitor/1012nh.zip

Programmet (til DOS) til at opdatere BIOS hentes her:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/aflash200.zip

HUSK! Ovennævnte er kun til ASUS P2B! Hvis du har et Acorp kan jeg
desværre ikke hjælpe dig, så må du bruge google.

Held og lykke!
Mvh.

Torben

Fra : Leif Pedersen

Dato : 20-01-02 22:25

"Torben Nielsen" <torniel@fjernes.post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> HUSK! Ovennævnte er kun til ASUS P2B! Hvis du har et Acorp kan jeg
> desværre ikke hjælpe dig, så må du bruge google.

Hej
Jeg har netop opgraderet min bios, og geninstalleret WIN2000 på grund af
samme problem, men det hjalp ikke, alle andre gode råd som jeg har fået her
i gruppen, hjælper heller ikke. I WIN 98 var der ingen problemer.

Hilsen
leif-pedersen@mail1.stofanet.dk

Fra : Torben Nielsen

Dato : 20-01-02 22:47

> Jeg har netop opgraderet min bios, og geninstalleret WIN2000 på grund af
> samme problem, men det hjalp ikke, alle andre gode råd som jeg har fået her
> i gruppen, hjælper heller ikke. I WIN 98 var der ingen problemer.

Har du prøvet at trykke F5 under opstart af win2000 installationen (når
der står at man skal trykke F6 for at installere andre drivere til
lagringsenheder) og vælge ACPI-computer dér?

Mvh.

Torben