/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Hardware der ikke understøttes af Athlon
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 19-01-02 13:15

Kan det virkelig være rigtigt at der findes PC hardware, der ikke
understøtter brug af en Athlon processor ?
For mig lyder det helt godnat!

http://www.cyperceptions.com/store/recorders/pioneerdvdr.asp
advare direkte mod at købe Dazzle Video Creator II hvis man har en K7
Athlon.

Jeg kunne forstå hvis de mener at processoren ikke har SSE og SSE2
instruktioner, men kan de ikke undværes ?
På dazzles hjemmeside står der at minimum er 400 MHz, Intel Pentium II,
Celeron, eller AMD K6-2, men ikke noget om Athlon.

Jeg har selvfølgelig skrevet til Dazzle og spurgt.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk




 
 
Kent Oldhøj (19-01-2002)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 19-01-02 14:17

"Michael Lund Sørensen" <milux@SLETDETTEimage.dk> skrev....

> Kan det virkelig være rigtigt at der findes PC hardware, der ikke
> understøtter brug af en Athlon processor ?

I princippet ja, men det burde virkelig være et overstået kapitel.
Der findes kun een 'original' CPU, nemlig Intels. Alle andre er 'kun'
Intel-kompatible. Som du måske ved var der mange problemer før i
tiden med klon CPU'erne. Jo længere tilbage jo flere problemer.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Michael Lund Sørense~ (19-01-2002)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 19-01-02 15:13


> > Kan det virkelig være rigtigt at der findes PC hardware, der ikke
> > understøtter brug af en Athlon processor ?
>
> I princippet ja, men det burde virkelig være et overstået kapitel.
> Der findes kun een 'original' CPU, nemlig Intels. Alle andre er 'kun'
> Intel-kompatible. Som du måske ved var der mange problemer før i
> tiden med klon CPU'erne. Jo længere tilbage jo flere problemer.
>

I praksis også ja. Jeg fandt dette lange link, der fortæller om problemer
med forskellige chipsets.

http://scmmicro.custhelp.com/cgi-bin/scmmicro.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_
sid=ep2tAC5g&p_lva=686&p_faqid=720&p_created=1006897199&p_sp=cF9ncmlkc29ydD0
mcF9yb3dfY250PTImcF9zZWFyY2hfdGV4dD1BdGhsb24mcF9zZWFyY2hfdHlwZT0zJnBfcHJvZF9
sdmwxPX5hbnl_JnBfcHJvZF9sdmwyPX5hbnl_JnBfc29ydF9ieT1kZmx0JnBfcGFnZT0x&p_li=


--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk



Kent Oldhøj (19-01-2002)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 19-01-02 17:05

"Michael Lund Sørensen" <milux@SLETDETTEimage.dk> skrev....

>> > Kan det virkelig være rigtigt at der findes PC hardware, der
>> > ikke understøtter brug af en Athlon processor ?
>> I princippet ja, men det burde virkelig være et overstået
>> kapitel.
> I praksis også ja. Jeg fandt dette lange link, der fortæller om
> problemer med forskellige chipsets.

Chipsets med problemer er jo noget andet end CPU'er. Du må endelig
poste svaret du får fra Dazzle.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Michael Lund Sørense~ (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 24-01-02 17:52


>
> Chipsets med problemer er jo noget andet end CPU'er. Du må endelig
> poste svaret du får fra Dazzle.
>
> --
Der kommer desværre ikke rigtigt noget svar fra Dazzle

Dazzle importøren i Danmark, Video-Graphics.dk svarer ikke.
Dazzle i Norge opgiver en e-mail der ikke virker, og USA har altså heller
ikke svaret.

Man bør nok holde sig væk fra det produkt.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk



Kent Oldhøj (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 24-01-02 20:15

"Michael Lund Sørensen" <milux@SLETDETTEimage.dk> skrev....

> Man bør nok holde sig væk fra det produkt

Meget enig. Uanset om man har Intel eller AMD CPU, så virker det
useriøst dels at et hardwareprodukt har problemer med bestemte
CPU'er, men også at producenten ikke besvarer e-mails.

Det skaber en del usikkerhed om fremtidig understøttelse af hardware.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Michael Carlson (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Michael Carlson


Dato : 23-01-02 16:42

Ja.... Og det er fordi at der er flere mennesker der køber INTEL end AMD..
Og derfor bliver det meste udstyr kun testet.. Da der kun er 10% der bruger
AMD... Og 90% der bruger Intel...

Hilsen Michael Carlson
Randers Computer Center
"Michael Lund Sørensen" <milux@SLETDETTEimage.dk> skrev i en meddelelse
news:xqd28.1945$XA5.287650@news000.worldonline.dk...
> Kan det virkelig være rigtigt at der findes PC hardware, der ikke
> understøtter brug af en Athlon processor ?
> For mig lyder det helt godnat!
>
> http://www.cyperceptions.com/store/recorders/pioneerdvdr.asp
> advare direkte mod at købe Dazzle Video Creator II hvis man har en K7
> Athlon.
>
> Jeg kunne forstå hvis de mener at processoren ikke har SSE og SSE2
> instruktioner, men kan de ikke undværes ?
> På dazzles hjemmeside står der at minimum er 400 MHz, Intel Pentium II,
> Celeron, eller AMD K6-2, men ikke noget om Athlon.
>
> Jeg har selvfølgelig skrevet til Dazzle og spurgt.
> --
> Hilsen
>
> Michael Lund Sørensen
> www.milux.dk
>
>
>



Lars Dahl (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Lars Dahl


Dato : 23-01-02 22:38

"Da der kun er 10% der bruger AMD... Og 90% der bruger Intel..."

Huh! Hvor fanden har du det tal fra?

"Michael Carlson" <Hell_Keeper@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c4ee2fc$0$95356$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ja.... Og det er fordi at der er flere mennesker der køber INTEL end AMD..
> Og derfor bliver det meste udstyr kun testet.. Da der kun er 10% der
bruger
> AMD... Og 90% der bruger Intel...
>
> Hilsen Michael Carlson
> Randers Computer Center
> "Michael Lund Sørensen" <milux@SLETDETTEimage.dk> skrev i en meddelelse
> news:xqd28.1945$XA5.287650@news000.worldonline.dk...
> > Kan det virkelig være rigtigt at der findes PC hardware, der ikke
> > understøtter brug af en Athlon processor ?
> > For mig lyder det helt godnat!
> >
> > http://www.cyperceptions.com/store/recorders/pioneerdvdr.asp
> > advare direkte mod at købe Dazzle Video Creator II hvis man har en K7
> > Athlon.
> >
> > Jeg kunne forstå hvis de mener at processoren ikke har SSE og SSE2
> > instruktioner, men kan de ikke undværes ?
> > På dazzles hjemmeside står der at minimum er 400 MHz, Intel Pentium II,
> > Celeron, eller AMD K6-2, men ikke noget om Athlon.
> >
> > Jeg har selvfølgelig skrevet til Dazzle og spurgt.
> > --
> > Hilsen
> >
> > Michael Lund Sørensen
> > www.milux.dk
> >
> >
> >
>
>



Thf (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Thf


Dato : 24-01-02 16:54



>"Da der kun er 10% der bruger AMD... Og 90% der bruger Intel..."
>
>Huh! Hvor fanden har du det tal fra?

) spøjst, men det passer eks: fint med min arbejdsplads, vi har
ca 60 PC, og derudaf er der ca. 2-3 amd'er, resten er P2,P3, og P4.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

fun (24-01-2002)
Kommentar
Fra : fun


Dato : 24-01-02 18:14


"Thf" <tommy_friis@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3c512d68.1636331@news.inet.tele.dk...
>
>
> >"Da der kun er 10% der bruger AMD... Og 90% der bruger Intel..."

Jeg kan ikke huske de nøjagtige tal men...AMD havde en andel på ca. 20% i år
2000.
I vest-europa og Japan gik de frem til ca. 50% mens de i US fik en andel på
27% i år 2001

FunDK



Thf (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Thf


Dato : 24-01-02 20:41



>
>"Thf" <tommy_friis@mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:3c512d68.1636331@news.inet.tele.dk...
>>
>>
>> >"Da der kun er 10% der bruger AMD... Og 90% der bruger Intel..."
>
>Jeg kan ikke huske de nøjagtige tal men...AMD havde en andel på ca. 20% i år
>2000.
>I vest-europa og Japan gik de frem til ca. 50% mens de i US fik en andel på
>27% i år 2001
>
>FunDK
Du replyer til mig, men det er ikke mit indlæg.



--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Madsen (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 24-01-02 18:26

On Thu, 24 Jan 2002 15:53:38 GMT, tommy_friis@mail.dk (Thf) wrote:

>
>
>>"Da der kun er 10% der bruger AMD... Og 90% der bruger Intel..."
>>
>>Huh! Hvor fanden har du det tal fra?
>
>) spøjst, men det passer eks: fint med min arbejdsplads, vi har
>ca 60 PC, og derudaf er der ca. 2-3 amd'er, resten er P2,P3, og P4.

Nu er der jo også stor forskel på hvad en virksomhed og
en privatperson køber af computere. Der hvor jeg er ansat
har vi nok omkring 300 PC'ere og der er ikke en eneste AMD
maskine imellem. Grunden til det er at EDB chefen er en ældre
herre og han aner sgu ikke hvad en Athlon CPU er for noget.
For ham eksisterer der ikke andet end Intel.

Personligt kunne jeg ikke drømme om at købe Intel. Hvorfor
dog betale det dobbelte for den halve ydelse ?

Mvh Madsen


Thf (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Thf


Dato : 24-01-02 20:52



>herre og han aner sgu ikke hvad en Athlon CPU er for noget.
>For ham eksisterer der ikke andet end Intel.
Ældre eller ung, vores edb-chief er ca. 28 år, men der må jo være
en årsag til at det forholder sig sådant, udover alder. )

>Personligt kunne jeg ikke drømme om at købe Intel. Hvorfor
>dog betale det dobbelte for den halve ydelse ?
Det er lidt ala en overdrivelses, lad en ligning være XP 1.4=P4-1.7 ca.
Ret mig hvis det er helt galt, men det viser SisoftSandra mig her.
Jeg er fornuværende Inteller, men har haft Athlon, dog uden større held
Jeg er vældig interresseret i en dual TP.XP, men grundet mobo pris
og utallige indlæg med "min TB fryser,,," indtil viderer afskrækket for
at prøve denne eller stærke kombi.
Alternativt kunne jeg lave en dual Intel, billigt mobo men dyre cpu'er.

hygge

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Deaster (25-01-2002)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 25-01-02 11:51


"Michael Carlson" <Hell_Keeper@post.tele.dk> wrote in message
news:3c4ee2fc$0$95356$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ja.... Og det er fordi at der er flere mennesker der køber INTEL end AMD..
> Og derfor bliver det meste udstyr kun testet.. Da der kun er 10% der
bruger
> AMD... Og 90% der bruger Intel...
>

Hmm, det vil jeg godt lige se en kilde på?


--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk




Michael Carlson (25-01-2002)
Kommentar
Fra : Michael Carlson


Dato : 25-01-02 14:30

Jeg kan ikke huske linket.. men jeg Mener at det var i rcn.dk men det var
bladet det stod i

Hilsen Michael Carlson
Randers Computer Center

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a2rdc0$e2k$1@sunsite.dk...
>
> "Michael Carlson" <Hell_Keeper@post.tele.dk> wrote in message
> news:3c4ee2fc$0$95356$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Ja.... Og det er fordi at der er flere mennesker der køber INTEL end
AMD..
> > Og derfor bliver det meste udstyr kun testet.. Da der kun er 10% der
> bruger
> > AMD... Og 90% der bruger Intel...
> >
>
> Hmm, det vil jeg godt lige se en kilde på?
>
>
> --
> Mvh Jesper (Deaster)
> På usenet repræsenterer jeg mig
> selv og ikke Microsoft.
> Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk
>
>
>



fun (26-01-2002)
Kommentar
Fra : fun


Dato : 26-01-02 13:52


"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a2rdc0$e2k$1@sunsite.dk...
>
> "Michael Carlson" <Hell_Keeper@post.tele.dk> wrote in message
> news:3c4ee2fc$0$95356$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Ja.... Og det er fordi at der er flere mennesker der køber INTEL end
AMD..
> > Og derfor bliver det meste udstyr kun testet.. Da der kun er 10% der
> bruger
> > AMD... Og 90% der bruger Intel...
> >
>
> Hmm, det vil jeg godt lige se en kilde på?
>

Her er nogle tal
http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=10523


FunDK



Deaster (26-01-2002)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 26-01-02 14:24

"fun" <fun@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:RDx48.453$m6.3265@news000.worldonline.dk...
>
> "Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:a2rdc0$e2k$1@sunsite.dk...
> >
> > "Michael Carlson" <Hell_Keeper@post.tele.dk> wrote in message
> > news:3c4ee2fc$0$95356$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Ja.... Og det er fordi at der er flere mennesker der køber INTEL end
> AMD..
> > > Og derfor bliver det meste udstyr kun testet.. Da der kun er 10% der
> > bruger
> > > AMD... Og 90% der bruger Intel...
> > >
> >
> > Hmm, det vil jeg godt lige se en kilde på?
> >
>
> Her er nogle tal
> http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=10523
>

Jep, inkl. servere og xbox, og så var det 80/20 i Intels favør.


--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk

>
> FunDK
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste