Hjælp mig lige (brystpumpe)
Fra : Permoje

Dato : 19-01-02 12:16

Hej Gruppe

Hvor får man lige fat i en professionel brystpumpe en lørdag/søndag.

Vi har en amatør som ikke er købt på aboteket, den virker ikke......

Men har hørt noget med falck udlejer professionelt....

Men hvor får man lige en Lørdag/søndag

Mvh. Permoje

Fra : Permoje

Dato : 19-01-02 12:33

Jo den er købt på apoteket....

Jeg skrev lige forkert.....

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 19-01-02 12:46

"Permoje" <Permoje@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Men har hørt noget med falck udlejer professionelt....

Ring til Falck og sig at det er akut - har du Falck abb ?
De kan sikkert godt fikse at du kan hente en på en eller anden station i
nærheden...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Marianne

Dato : 19-01-02 16:47

> [...]
>
> Vi har en amatør som ikke er købt på aboteket, den virker ikke......
>
> Men har hørt noget med falck udlejer professionelt....

Babysam (i hvert fald i Valby) lejer de store modeller ud. Man får 2/3
refunderet, hvis man er medlem af Danmark.
Hvis du ikke KAN amme og bare skal have mælken ud, så er der ikke andet for
at forsøge med hænderne. Gå i et varmt bad først eller læg nogle klude -
evt. opvarmet i mikroovnen - på brystet. Det er ikke nemt, men nok til at du
overlever et døgn. Baby må du så give erstatning (døgnapotek), hvis du ikke
kan få noget til ham/hende af dit eget. I absolut nødstilfælde og hvis baby
ikke er i allergifarezonen kan han/hun godt få alm. sødmælk. Det gav man
babyer førhen. Og så må du skynde dig til Falck/Babysam mandag.

Held og lykke

Fra : Rinnie van Oosterhou~

Dato : 22-01-02 11:01

> I absolut nødstilfælde og hvis baby
> ikke er i allergifarezonen kan han/hun godt få alm. sødmælk. Det gav man
> babyer førhen.

Så skal det godt nok være i yderste nødstilfælde... Noget a'la man er
strandet på en øde ø, hvor der kun ligger et mejeri. (OKOK, overdrivelse
fremmer forståelsen)

Tænk lige på, at en ko har 7 maver og har dermed lettere ved at fordøje
mælken. Et nyfødt spædbarn har kun 1 lille sart mave. En ko spiser også græs
stort set med det samme. De er byggede til at "kaste sig ud i maden" mere
end os 2-benede. En ko-mor's mælk er brygget til en lille ko. At man gav
babyer førhen er jo ikke ensbetydende med at det er OK. Se på i england,
hvor de gav de gravide noget mod hovedpine, som kostede ufattelig mange
fosterskader.

Man kan vel altid skaffe noget erstatning hvis det er et nødstilfælde,
eller lever jeg bare i en lidt anden og mere heldig verden? ...Det jeg mener
er, at man vel har lidt gryn på sig, så man kan købe hvad der er brug for.
Børnene kan jo pludselig blive syge, mælken kan vælte, bleerne kan få
vandskade osv. så man er nødt til at købe nyt ind!?

Grunden til at jeg skriver dette lange indlæg er, at jeg godt vil gøre folk
HELT opmærksomme på at det virkelig også kun ER i nødstilfælde. Jeg vil være
sikker på der ikke er nogen misforståelser der. Det skal heller ikke
forståes som brok og heller ikke som at jeg anklager skriveren af det med
sødmælk for at anbefale brug af sødmælk.

Rinnie Ilsøe
(Der har forsøgt at helgardere sig imod de folk med det evige behov for at
misforstå og se alt som oplæg til svinsk diskussion!)

Fra : Marianne

Dato : 24-01-02 23:06

Hej Rinnie

Det ER jo lidt af en trossag. Rigtig mange i min generation har fået
sødmælk, da vi var spæde, men lever endnu.

Jeg mener ikke at have set nogen dokumentation for, at sødmælk er så
frygtelig - men ville også være mere forsigtig, hvis mit barn var i
allergifarezonen.

At man gav medicin i England mod hovedpine (hvad man skam også gav
herhjemme - Thaldomid - HAR ikke noget med mælk at gøre).

mvh
Marianne