frame pause
Fra : S. M.

Dato : 19-01-02 11:21

Hvordan laver et en pause på en frame,som jeg ønsker skal står stille
et øjeblik ?

Fra : Morten Hjort Falden

Dato : 19-01-02 12:32

Indsæt en keyframe hvor du vil have pausen.
Placer et tomt movieclip på denne frame, og giv det følgende script:
//---------------------------------------------------
onClipEvent (load) {
_parent.stop();
pauseTime = 10; // Det antal sekunder du vil pause
timer = getTimer() + (pauseTime * 1000);
}
onClipEvent (enterFrame) {
if (getTimer() > timer) {
_parent.play();
}
}
//---------------------------------------------------

Morten

Fra : Stig Hamstad

Dato : 22-01-02 10:24

"Morten Hjort Falden" <morten@falden.dk> wrote in message
> [...]
> _parent.stop();
> pauseTime = 10; // Det antal sekunder du vil pause
> timer = getTimer() + (pauseTime * 1000);

Det er kanskje dumt å blande seg inn i denne diskusjonen. men jeg prøver
likevel. Jeg er ny i actionscripting og lurer på om du kunne forklare
hvorfor denne linjen må være med i scriptet ditt: "timer = getTimer() +
(pauseTime * 1000);" } Og spessielt hvorfor du multipliserer med 1000

Stig

Fra : Mikkel Schultz

Dato : 22-01-02 11:27

"Stig Hamstad" <stig@hamstad.com> skrev i en meddelelse
[snip]

> [...]
> hvorfor denne linjen må være med i scriptet ditt: "timer = getTimer() +
> (pauseTime * 1000);" } Og spessielt hvorfor du multipliserer med 1000

Jeg tror svaret skal findes i et overskuelighedsspørgsmål. Man kunne bare
have skrevet "timer = getTimer() + 10000);"
Funktionen getTimer() retunerer den aktuelle tid i millisekunder og derfor
skal den tid der lægges til også omregnes til millisekunder...
Måden som Morten har lavet det på her, gør det så mere overskueligt, da man
blot skal angive antallet af sekunder man ønsker pausen til at være og ikke
behøver tænke på omregning til millisekender. På den måde er det også
lettere hvis man ønsker at lave pausens længde som en varibel brugeren
eksempelvis selv angiver...

Håber det er et forståeligt svar.
/Mikkel

Fra : Morten Hjort Falden

Dato : 22-01-02 14:31

Jep...Mikkel har ret.

"pauseTime" variablen er faktisk overflødig og er der kun for nemhedens
skyld når pausen's længde skal ændres.

"timer" variablen indeholder den tid i millisekunder hvor pausen skal
slutte, og som Mikkel korrekt skriver retunerer getTimer() tiden i ms -
siden flash filmen startede - hvorved regnestykket (pauseTime * 1000) i
dette tilfælde er lig med (10 * 1000 = 10000 ms = 10 sek).

Det giver en pause på 10 sekunder fordi regnestykket fra før foretages 1
gang ved "load", og tjekkes efterfølgende ved hver "enterFrame".

hmm...det kan godt være at Mikkel's svar var mere forståeligt end mit, men
jeg håber det hjalp. :-/

Morten