Erfaringer med IPC TopNote 800-bærbar
Fra : BentH

Dato : 19-01-02 11:12

I den lokale Telebutik har jeg netop købt en IPC TopNote 800-bærbar til
en meget favorabel pris på 7.999. Men den har en ulidelig blæserstøj, så
jeg overvejer faktisk at levere den tilbage. Er det kun denne maskine,
eller er det et velkendt problem?

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Lykke Jacobse~

Dato : 19-01-02 12:19

Overvejer at købe den samme computer. Er der nogen problemer med den udover
det med blæseren? Det er jo et godt tilbud, så måske kan man leve med den
støj - specielt hvis blæseren ikke kører hele tiden.....

MVH

Martin

BentH <BentH.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Avb28.1549$Eu2.223068@news010.worldonline.dk...

Fra : Ole & Christina

Dato : 19-01-02 12:47

"Martin Lykke Jacobsen" <lykke.j@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:LFc28.30$ZZ4.931@news.get2net.dk...
> [...]
> det med blæseren? Det er jo et godt tilbud, så måske kan man leve med den
> støj - specielt hvis blæseren ikke kører hele tiden.....

Min kæreste og jeg har lige købt en IPC Starnote M -med mobile PIII-1100MHz, og jo. Blæseren larmer. Alle blæsere larmer.
Hos IPC har den dog så vidt jeg har kunnet finde ud af kun to hastigheder -on og off. Ved daglig brug er det egentlig ikke noget
problem, idet den kun kører en gang imellem, men hvis du har tænkt dig at bruge den bærbare til meget beregningstunge opgaver kommer
du til at høre på blæseren hele tiden.
For os er den dog ikke mere generende end at vi ofte ser film på den. de 15"TFT er LANGT bedre end et traditionelt billedrør, og så
kan man jo nærmest have skærmen stående på maven når man ligger i sengen....

Ellers har jeg kun roser til overs for IPC's notebooks. Kvaliteten virker rigtig god, stift kabinet og godt tastatur. Eneste minus
jeg kan komme på lige nu er "stavepladen". Når batteriet er ved at være fladt, bliver den umulig at styre. Men jeg er igen meget
tilfreds.

Mvh Ole S

Fra : Claus Sørensen

Dato : 19-01-02 15:47

Problemet er vel nærmere at der sidder Intel FCPGA processorer i dem,
istedet for Intel Mobile processorer, der udvikler langt mindre varme, og
derved reducerer behovet for at blæseren kører hele tiden.

Claus Sørensen, Laptop4u

Fra : Ole & Christina

Dato : 19-01-02 20:59

"Claus Sørensen" <claus@laptop4u.dk> skrev i en meddelelse news:a2c0s5$2gam$1@news.cybercity.dk...
> Problemet er vel nærmere at der sidder Intel FCPGA processorer i dem,
> istedet for Intel Mobile processorer, der udvikler langt mindre varme, og
> derved reducerer behovet for at blæseren kører hele tiden.
ehh, jeg mener nu at i hvert fald starnoten har en mobile piii, men hvis ikke har du naturligvis en pointe der

mvh Ole S.

Fra : BentH

Dato : 19-01-02 18:14

"Martin Lykke Jacobsen" skrev d. 19-01-02 12:19 dette indlæg :
> [...]
den
> støj - specielt hvis blæseren ikke kører hele tiden.....

Jeg har ikke fundet andre kedelige sider end den meget støjende blæser,
som på min maskine kører hele tiden. Musepladen virker godt. Processoren
er en Celeron 800 MHz. Og jeg vil lige nævne, at min maskine blev
leveret med Windows XP Home Edition preinstalleret, selvom Tele Danmark
kun lover ME. Ros for det...

Mvh Bent

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Lykke Jacobse~

Dato : 20-01-02 00:25

Jeg er virkelig i syv sind mht. om jeg skal købe denne computer. Jeg kommer
ikke til at bruge den voldsomt meget, så derfor er jeg meget tiltrukket af
prisen. Men det med den blæser - overvejer du stadig at levere den tilbage?
Lige et par spørgsmål mere:

Hvilket grafikkort er der i maskinen?
Hvordan er lyden?
Er der TV-out, og afspilles DVD-film i en ordentlig kvalitet?

På forhånd MANGE tak for hjælpen

MVH

Martin

BentH <BentH.news@kandu.dk> skrev i artiklen