IRQ problem
Fra : Lars

Dato : 19-01-02 02:07

Hello
jeg har forsøgt at installere Windows 2000 nogle gange men. hvis jeg kører
en ren installation fryser pc'en under opstart og hvis jeg opgradere Windows
98 SE får jeg en hardwarekonflikt og imstallationen stopper.
Problemet er at IRQ 11 deles af IRQ-holder til PCI styring og grafikkortet.
I BIOS står der under PNP and PCI setup: IRQ 11 used by ISA: NO/ICU
Grafikkortet er et AGP så jeg kan ikke flytte det over i en anden sokkel.
I følge Microsoft skulle min hardware sagtens kunne køre Windows 2000/XP
uden problemer, jeg har opdateret BIOS både på MB og grafikkort.
jeg har prøvet installationen med BIOS sat til PNP OS og NON PNP.
Nogen der har en ide, løsning hvadsomhelst ?
Lars Nedergaard

Fra : peter-nt

Dato : 19-01-02 22:56

Dine oplysninger tyder på at IRQ 11 er reserveret til brug med et isa-kort.
Prøv i bios at sætte IRO 11 til PCI/PNP (eller noget i den retning), det
burde do the trick
mvh peter-nt

Fra : Lars

Dato : 20-01-02 01:09

"peter-nt" <peter-nt@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
isa-kort.
> Prøv i bios at sætte IRO 11 til PCI/PNP (eller noget i den retning), det

Det eneste jeg kan sætte IRQ 11 til i Bios er enten NO/ICU eller YES.
Længere oppe på samme skærmbilled i Bios står der:
SLOT 1 IRQ : AUTO
SLOT 2 IRQ : AUTO
SLOT 3 IRQ : AUTO
det eneste jeg har ud over grafikkortet er et lydkort og netkort som sidder
i slot 1 og 3
Bare hvis det kunne hjælpe noget
Ellers må jeg jo køre Win98 SE til engang.....
Lars

Fra : peter-nt

Dato : 20-01-02 14:16

> [...]
> i slot 1 og 3
> Bare hvis det kunne hjælpe noget
> Ellers må jeg jo køre Win98 SE til engang.....

Har du prøvet at sætte IRQ 11 til "Yes"? - Dette burde frigive IRQ´en til
plug and play.
I bios skal du også (om muligt) aktivere AGP under video.
Prøv evt. også at tage net- og lydkort ud, og starte maskinen kun med
skærmkort.
mvh peter-nt

Fra : Carsten Stokkebye An~

Dato : 20-01-02 13:49

Hej Lars

Bruger du over hovdet din ISA slot til noget?? Hvis ikke vil jeg foreslå dig
at prøve at sætte IRQ 11 i Bios til NO/ICU, og forsøge igen. Derved
reserverer BIOS ikke IRQ 11 til ISA slotten, så du skulle gerne få IRQ 1
frigjort. Problemet opstår fordi windows 2000 benytter ACPI til opsætning af
IRQ værdier. Normalt sørger w2k selv for at tildele IRQ til alle enheder,
men hvis du så har låst IRQ 11 til ISA slotten igennem BIOS, så kan det
sagtens give problemer evd installering.

Håber det hjælper på dit problem.

:) Carsten

Lars <lane@jubiipost.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2ags5$g04$1@news.cybercity.dk...