hjælp, søgemaskinen viser alle
Fra : Thomas

Dato : 19-01-02 00:31

Jeg har netop fra et medlem fået besked på at når han søger i min
søgemaskine med bare % så får han hele listen ;O((

Kan dette undgåes ???

thomas

Fra : Jonas Delfs

Dato : 19-01-02 00:29

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har netop fra et medlem fået besked på at når han søger i min
> søgemaskine med bare % så får han hele listen ;O((
>
> Kan dette undgåes ???

Selvfølgeligt, men post en url til sourcen (gerne .phps) så vi kan se hvad
du gør.

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 19-01-02 17:15

if ( $search == "%" )
die("Hey! Hva fanden er meningen!");

Fra : Thomas

Dato : 19-01-02 21:47

if ( $search == "%" ) die("Hey! Hva fanden er meningen!");

jeg har prøvet at indsætte dette men får fejl ???

hvor nøjagtigt skal det indsættes
www.4701.dk/sogstatus.phps

thomas

Fra : Thomas

Dato : 19-01-02 17:25

gerne .phps

nu er jeg stødt på dette udtryk et poar gange er der en der vil
forklare på et nemt sprog hvad i mener ??

Thomas

Fra : Mickey

Dato : 19-01-02 20:01

"Thomas" <thomas@4701.dk> wrote in

> gerne .phps
>
> nu er jeg stødt på dette udtryk et poar gange er der en der
> vil forklare på et nemt sprog hvad i mener ??

Hvis du kalder din PHP fil for .phps istedet for .php vil PHP, hvis
serveren er korrekt opsat, lave en farvekodet udgave af kildekoden
til filen - dejlig ting hvis man skal se på kildekoden fra andres
projekter

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/apg - hvis du trænger til nyt password!

Fra : Thomas

Dato : 19-01-02 18:14

Linket til siden er www.4701.dk/sogstatus.php

Her er koden:

width="100%">
<?
$database = mysql_connect("localhost", "root", "");
if (!$database) die ('Kunne ikke forbinde til databasen');
mysql_select_db("medlemmer",$database);
mysql_select_db("medlemmer",$database) or die('Kunne ikke vælge database');
if($tekst_soeg){
$search="SELECT Medlemsnummer, medlemstype, handle, mailadresse, fbdato,
sbdato, div FROM medlem WHERE Medlemsnummer LIKE '$tekst_soeg'";
$query=mysql_query($search) or die ("Kan ikke faa forbindelse til
SQL-server!<P>\n\n <B>Query:</B> $search");
print mysql_num_rows($query)." fundet<BR><BR>";
while($data = mysql_fetch_array($query)){
extract($data);
echo "<td>$handle</td>";
echo "<td>$sbdato</td>";

}
}
?>
Skriv dit medlemsnummer f.eks 11 eller 1167, du kan se på dine indlæg hvad
dit medlemsnummer er.
<form method="POST" ACTION="<?=$PHP_SELF?>">
<input type="text" name="tekst_soeg" VALUE="<?=$tekst_soeg?>">
<input type="submit" value="Søg">
</form>

Fra : Thomas

Dato : 19-01-02 18:54

ok nu faldt phps tiøren

www.4701.dk/sogstatus.phps

Fra : Thomas

Dato : 19-01-02 18:17

ok nu faldt phps tiøren

her er linket

http://www.4701.dk/sogstatus.phps

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-01-02 08:41

"Thomas" <thomas@4701.dk> wrote in message
> Jeg har netop fra et medlem fået besked på at når han søger i min
> søgemaskine med bare % så får han hele listen ;O((
>
> Kan dette undgåes ???

Ja da. Bare tjek, at søgeordet ikke er "%", inden du laver søgningen.
Du kan også tjekke hvor mange tegn der er, ud over %-tegn, og kræve at der
fx. skal være mere end 3.

--
Mvh.

Niels Andersen